Brief voor klacht over Heuveltex
[Naam]
[Adres]
[Postcode/plaats]
[Emailadres]
[Telefoonnummer]
Heuveltex
[Adres van Heuveltex]
[Postcode/plaats]
[Emailadres klantenservice Heuveltex]
[Plaats van verzending], [Datum]
Betreft: Klacht over productkwaliteit en klantenservice
Geachte heer/mevrouw,
Op [datum van aankoop] heb ik een product bij uw online kledingwinkel Heuveltex gekocht. Helaas voldoet dit product niet aan de kwaliteitseisen die ik redelijkerwijs van uw artikelen mag verwachten.
Bij normaal gebruik, volgens de was en strijkinstructies, is er een gat ontstaan in de bij u gekochte blouse. Bovendien was het kreukbaarheid ervan buitengewoon hoog. Op [datum] heb ik hierover per email een klacht ingediend. Tot op heden heb ik hierop geen reactie mogen ontvangen. Mijn telefoongesprekken komen ook niet tot stand, omdat uw opgegeven telefoonnummer niet in gebruik is.
Ik heb er op gerekend dat uw klantenservice bereikbaar zou zijn, althans dat is de belofte op uw website. De praktijk is bedroevend anders. Het is onacceptabel dat ik niet de mogelijkheid heb om mijn klacht naar voren te brengen.
In het Burgerlijk Wetboek in Boek 7 Artikel 17 is geformuleerd dat een afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Dit houdt in dat het aanbod en geleverde product met elkaar moeten overeenstemmen.
Mijn verzoek aan u is om het volledige aankoopbedrag van de blouse te retourneren, aangezien een vervanging blijkens de geleverde kwaliteit geen oplossing lijkt te zijn.
Ik verzoek u vriendelijk om binnen twee weken op deze brief te reageren, bij gebreke waarvan ik mij genoodzaakt zie om verdere juridische stappen te ondernemen.
Hoogachtend,
[Naam]