Brief voor klacht over TopTicketshop
Aan:
Klantenservice TopTicketshop
Bedrijfsadres
Geachte heer/mevrouw,
Betreft: klacht over teveel betaalde tickets
Ik schrijf deze brief om mijn onvrede uit te drukken over de diensten die door uw bedrijf, TopTicketshop, worden aangeboden. Ik heb recent vier kaarten gekocht op uw platform en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik stuitend veel heb betaald voor deze kaarten. Dit is niet acceptabel en schendt mijn rechten als consument.
Volgens de Wet op de consumentenkoop en de algemene voorwaarden die in Nederland gelden, hebben consumenten het recht om te worden beschermd tegen oneerlijke handelspraktijken. Dit omvat ook de bescherming tegen buitensporig hoge prijzen. Bij het onderzoeken van de marktprijs voor deze kaarten, heb ik ontdekt dat er een aanzienlijk prijsverschil is met wat ik heb betaald. Dit soort hoge prijzen is niet toegestaan en ik verzoek dat correcties worden aangebracht en dat het verschil wordt terugbetaald.
Tevens merk ik op dat volgens artikel 6:193c van het Burgerlijk Wetboek onrechtmatige handelspraktijken ook inhouden dat er informatie wordt verstrekt die feitelijk onjuist is of die de gemiddelde consument misleidt of kan misleiden. Het lijkt erop dat uw prijzen niet transparant zijn en dat ze de consument kunnen misleiden, wat een inbreuk is op de bovengenoemde wet.
Ik verzoek daarom om een gedetailleerde rechtvaardiging voor de hoge prijs van deze kaarten of een passende teruggave van het teveel betaalde bedrag. Als er binnen een redelijke termijn geen passende actie wordt ondernomen, behoud ik mij het recht voor om nadere juridische stappen te ondernemen.
Ik hoop dat deze kwestie snel en efficiƫnt wordt opgelost.
Met vriendelijke groet,
[Naam]
[Emailadres]
[Telefoonnummer]
Datum: [Huidige datum]