Brief voor klacht over KPN
KPN
T.a.v. Klantenservice
Postbus 30000
2500 GA Den Haag
[datum]
Betreft: Onrechtmatige incasso en niet-ontvangst van apparatuur
Geachte heer of mevrouw,
Mijn naam is Indy Verbakel. Enige tijd geleden heb ik bij uw bedrijf, KPN, een bestelling geplaatst voor een pakket inclusief een TV en internetabonnement. Helaas heb ik tot op heden de beloofde apparatuur hiervoor niet mogen ontvangen. Daarom heb ik enkele maanden geleden ervoor gekozen om de diensten via uw klantenservice te annuleren.
Tot mijn verbazing kwam ik daarna tot de ontdekking dat er nog steeds geld wordt afgeschreven van mijn rekening terwijl mijn diensten zijn geannuleerd. Ik ben het niet eens met deze situatie en dien bij deze een officiƫle klacht in.
Ik zou u willen wijzen op de Wet van 15 december 2005 houdende nieuwe regels betreffende de non-conformiteit van consumentengoederen (Wet Koop op Afstand). Volgens deze wet heeft de verkoper de plicht om ervoor te zorgen dat het geleverde artikel voldoet aan de overeenkomst. In dit geval is dit duidelijk niet het geval.
Teven beroep ik me op de regelgeving rond onrechtmatige incasso's. Volgens de Autoriteit Consument en Markt (ACM) is het verboden om zonder toestemming bedragen af te schrijven. Gezien de annulering van mijn diensten, is het niet meer toegestaan om bedragen van mijn rekening af te schrijven.
In het licht van de bovengenoemde wetgeving, verzoek ik u om mijn annulering te erkennen, de onrechtmatige afschrijvingen te staken en de openstaande facturen die na de data van mijn annulering zijn aangemaakt te vernietigen.
Ik hoop dat deze klacht op een correcte manier wordt afgehandeld. Graag ontvang ik binnen 14 dagen een reactie van u.
Met vriendelijke groet,
Indy Verbakel