Brief voor klacht over Scapino
Scapino
Afdeling Klantenservice
Postbus 12345
8765 ZX Plaatsnaam
E-mail: [email protected]
Heden, [huidige datum]
Onderwerp: Klacht over de kwaliteit en maatvoering van een jas, Artikelnummer 1, gekocht in uw webshop
Geachte dames en heren,
Mijn naam is [uw naam] en ik heb onlangs een jas (Artikelnummer 1) besteld in uw online winkel. Helaas wil ik enkele ernstige problemen onder uw aandacht brengen die ik ondervond bij deze aankoop.
Allereerst ontdekte ik bij ontvangst van de jas dat het stiksel van de voering van de capuchon los was, met een stuk tape eroverheen geplakt. Ik heb besloten de jas via uw winkel terug te sturen en een nieuwe te bestellen. Helaas bleek de volgende jas, van dezelfde maat, opmerkelijk kleiner te zijn dan de vorige. Daarom moest ik ook deze retourneren en een klacht indienen.
Tot mijn teleurstelling ontving ik vervolgens een correspondentie van uw klantenservice die mij er slechts aan herinnerde dat ik online een nieuwe kon bestellen, zonder de belangrijkste kwesties aan te pakken - namelijk de kwaliteit van het product en de inconsistentie in de maatvoering.
Op grond van artikel 6:185 van het Burgerlijk Wetboek, heb ik recht op een deugdelijk product. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan de overeenkomst, en de verwachtingen die de koper redelijkerwijs mag hebben van het product. Helaas heeft de jas die ik kocht bij jullie dit niet gedaan.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk, maar daadkrachtig, mijn klacht serieus te nemen en op gepaste wijze op te lossen. Een excuus en compensatie lijken me een gepaste wijze van goedmaking, en ook wil ik graag zien dat er melding wordt gemaakt van deze kwestie met de kwaliteit van uw jassen.
Ik zie uw prompte reactie met belangstelling tegemoet. Mocht ik deze resp. een geschikte oplossing voor mijn probleem niet op tijd ontvangen, win ik juridisch advies in om verdere stappen te ondernemen.
Hoogachtend,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw woonplaats]
[Uw e-mail adres]
[Uw telefoonnummer]