Brief voor klacht over NewYorker
Datum: [Vandaag]
Betreft: Klacht over winkelervaring bij NewYorker
Beste Klantenservice van NewYorker,
Ik richt mij tot u met een ernstige klacht over uw bedrijfsvoering, meer specifiek over de manier waarop ik en andere klanten zijn behandeld tijdens de openingstijden in een van uw winkels.
Volgens uw website en informatie ter plaatse, is de sluitingstijd van uw winkel op zondag 17:00 uur. Echter, op zondag [datum], om 16:40 uur, begonnen uw medewerkers letterlijk te schreeuwen naar klanten dat het tijd was om te sluiten en gaven ons het gevoel dat we zo snel mogelijk de winkel moesten verlaten. De manier waarop er tegen vrouwen in de paskamers werd gesproken was onaanvaardbaar. Zelf werd ik om 16:50 uur benaderd, en op zeer onbeschofte wijze aangespoord de winkel te verlaten, ondanks dat deze officieel nog 10 minuten geopend zou moeten zijn.
Dit gedrag is in strijd met de algemene beginselen van klantenservice en levert een aanzienlijke schade op voor het imago van uw bedrijf. Derhalve verzoek ik u om een grondig onderzoek naar dit incident en een passende reactie.
Volgens de Wet op het financieel toezicht (Wft) en meer specifiek artikel 4:23, heeft de dienstverlener de verplichting om in het belang van de consument te handelen. Dit omvat ook de plicht om een correcte en respectvolle omgang met de klant te waarborgen. Het wegsturen van klanten ruim voor sluitingstijd en de respectloze manier van communiceren schendt deze zorgplicht.
Ik verzoek u daarom de nodige maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat klanten in de toekomst correct worden behandeld volgens de officieel aangegeven openingstijden en in overeenstemming met de beginselen van goede klantenservice. Eveneens vraag ik u de openingstijden aan te passen indien uw medewerkers doorgaans eerder afsluiten of dit incidentele gedrag als onaanvaardbaar te markeren en correctieve actie te ondernemen naar de betrokken medewerkers.
Ik kijk uit naar uw snelle reactie om deze kwestie op te lossen. Bedankt voor uw aandacht in deze kwestie.
Hoogachtend,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw email]
[Uw telefoonnummer]