Brief voor klacht over KLM
Onderwerp: Klacht - Teruggave van gebruikte Miles
Datum: [huidige datum]
Aan:
Klantenservice KLM
Amsterdam Airport Schiphol
Gebouw 70
1118 CL Schiphol
Geachte heer/mevrouw,
Ik richt mij tot uw afdeling om een klacht in te dienen over een recente ervaring die ik heb gehad met uw luchtvaartmaatschappij. Op 1 en 29 februari 2024 vlogen wij naar en van Curacao. Voor deze vluchten hebben we 60000 Miles gebruikt om betere stoelen te krijgen. Deze beslissing is genomen na overleg met een van uw medewerkers.
Helaas bleek deze belofte van betere stoelen een lege huls, aangezien we bij beide vluchten normale economyclass plaatsen hebben gekregen. Dit vormt een aanzienlijke afwijking van de service die ons was beloofd en waarvoor we onze Miles hebben gebruikt.
Krachtens artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek, heb ik als consument het recht om te verwachten dat de overeenkomst wordt nagekomen zoals overeengekomen. Dit houdt in dat als mij werd verteld dat ik betere stoelen zou krijgen voor mijn Miles, dit ook dient te gebeuren. Dat is in dit geval niet gebeurd.
Ik stel dan ook voor dat KLM, overeenkomstig haar verplichtingen op grond van de wet, mijn 60000 Miles terugstort. Mocht KLM niet aan deze eis voldoen, dan zal ik verdere wettelijke stappen moeten overwegen om mijn rechten als consument te beschermen.
Ik verwacht binnen twee weken een reactie op dit schrijven.
Met vriendelijke groet,
[Naam]
[Email]