Brief voor klacht over TransMission
Betreft: Bevestiging van klacht en eis tot onmiddelijke levering
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
TransMission
[Bedrijfsadres]
[Postcode en plaats]
[Plaats, datum van vandaag]
Geachte heer/mevrouw,
Ik stuur u deze brief om formeel een klacht in te dienen over de onbetrouwbare dienstverlening die ik van uw bedrijf, TransMission, heb ontvangen. Zoals u weet, is het belangrijk dat ladingen op tijd worden afgeleverd, zoals toegezegd en zoals redelijkerwijs wordt verwacht.
Het product dat ik bij u heb besteld, zou eigenlijk op 8 maart geleverd moeten zijn. Dit werd vervolgens verschoven naar 9 maart en uiteindelijk naar 10 maart. Tot mijn grote ongenoegen blijft de levering echter uit. Dit is zeer teleurstellend en ik ben gedwongen om onnodig thuis te blijven in afwachting van de levering.
Ik verwacht dat bedrijven hun verplichtingen nakomen en leveringen uitvoeren zoals beloofd. Deze situatie is ongepast en vormt een schending van mijn consumentenrechten onder de Wet koop op afstand, artikel 6:230m lid 1 onder c BW, waarin staat dat levering dient plaats te vinden binnen de afgesproken termijn.
Bovendien, volgens het Europees Consumentenrecht, ben ik als consument beschermd tegen vertragingen en misleidende bedrijfspraktijken. Dit houdt in, op basis van richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad van 25 oktober 2011, dat indien de levering onnodig vertraagd wordt, dat ik recht heb op een spoedige oplossing.
Ik verzoek u nu om zo snel mogelijk actie te ondernemen en ervoor te zorgen dat het product zo snel mogelijk bij mij wordt afgeleverd. Mocht dit niet gebeuren dan ben ik genoodzaakt om verdere juridische stappen te ondernemen om mijn consumentenrechten te handhaven.
Ik kijk uit naar uw spoedige reactie.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam]
[Uw handtekening]