Brief voor klacht over RET
Onderwerp: Klachtenbrief – Slechte dienstverlening RET Bus 173
Geachte heer / mevrouw,
Ik schrijf u deze brief om te klagen over een recentelijke ervaring met uw diensten, die heeft plaatsgevonden op de boterdorpseweg in Berschenhoek.
Zowel ikzelf als een groep anderen stonden iedere dag van de week klaar bij de bushalte om opgepikt te worden door bus 173. De bus rijdt in normale weersomstandigheden betaamd vaak door, zelfs terwijl we duidelijk zichtbaar bij de halte staan. Dit gedrag is schrijnend, vooral omdat we gebonden zijn aan strikte tijden voor werk en school. Wij waren ervan uitgegaan dat de bus zou stoppen om ons op te pikken aangezien het de vorige dagen wel was gebeurd en de bus voldoende ruimte had. Wij zien dit als een ernstige nalatigheid van de buschauffeur en zijn van mening dat dit tegen het beleid van uw bedrijf in gaat.
Volgens Artikel 6:162 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek, is er sprake van onrechtmatige daad als iemand schade toebrengt aan een ander waartegen diegene beschermd hoort te zijn door de wet. Deze actie van de buschauffeur kan gezien worden als zo'n onrechtmatige daad omdat het een negatieve impact heeft op ons dagelijks leven.
Daarnaast blijkt uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming, die in Artikel 8 van de Nederlandse Grondwet is vastgelegd, dat wij als consumenten het recht hebben om op betrouwbare en punctuele openbaar vervoer diensten te rekenen.
Wij willen u vragen om deze kwestie te onderzoeken en ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt. Als oplossing voor dit probleem suggereren we dat er extra bussen worden ingezet tijdens de ochtendspits, om ervoor te zorgen dat iedereen tijdig op zijn bestemming aankomt. Ook vragen we u om de buschauffeurs te trainen in klantvriendelijkheid en professionaliteit.
Wij hopen op uw begrip en een antwoord binnen een redelijke termijn.
Met vriendelijke groet,
[Naam]