Brief voor klacht over Stradivarius
[Afzender]
[Afzender adres]
[Afzender plaats postcode]
[Afzender e-mailadres]
Stradivarius
Klantenservice
[BEDRIJFSADRES]
[PLAATS, DATUM]
Onderwerp: Klacht over niet uitbetaalde retournering en misleidende communicatie
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wil ik een klacht indienen betreffende een issue dat ik met uw bedrijf ervaar. Een paar maanden geleden heb ik een volledige retourzending gedaan bij uw bedrijf Stradivarius, maar tot op heden heb ik mijn geld niet terug ontvangen.
Volgens mijn bankinformatie zijn er geen problemen met inkomende betalingen aan mijn zijde, dus de suggestie dat mijn bank de betaling achterhoudt, is feitelijk onjuist. Desondanks, op meerdere momenten dat ik contact heb opgenomen met uw klantenservice, wordt er steeds weer aangegeven dat mijn case onder behandeling is en ik geduld moet opbrengen.
Ik ben enorm teleurgesteld in de manier waarop dit proces wordt afgehandeld, aangezien ik zowel mijn producten als mijn geld kwijt ben. Ik verzoek u dringend de volledige terugbetaling zo spoedig mogelijk op mijn rekening te storten.
Volgens Artikel 6:203 van het Burgerlijk Wetboek, heb ik recht op terugbetaling omdat ik de overgekomen goederen heb geretourneerd. Artikel 6:230m lid 1 van hetzelfde Wetboek stelt dat dit zonder onnodige vertraging dient te gebeuren, in ieder geval binnen veertien dagen na de dag van herroeping.
Als het bedrag niet binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief op mijn rekening is gestort, zal ik de zaak verder escaleren. Mijn volgende stap zou zijn om contact op te nemen met de Autoriteit Consument & Markt, alsmede overwegen om juridische stappen te ondernemen.
Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen en we deze zaak op een eerlijke en bevredigende manier kunnen oplossen.
Ik kijk uit naar uw vroegtijdige reactie.
Met vriendelijke groeten,
[Afzender naam]