Brief voor klacht over Ourtime
Onze Referentie: 2022/OT/001
Datum: [huidige datum]
Ourtime Klantenservice
[Bedrijfsadres]
Betreft: Klacht en verzoek om terugbetaling van onterechte afschrijvingen.
Geachte heer/mevrouw,
Ik verwijs naar mijn lidmaatschap bij uw bedrijf, Ourtime, en de daaropvolgende opzegging die ik in overeenstemming met uw voorgeschreven procedures heb verricht. Ondanks deze netjes uitgevoerde procedure bemerk ik dat er meermaals onterecht geld van mijn rekening is afgeschreven. Deze oneigenlijke geldopnames bedragen in totaal €54.96, bestaande uit een bedrag van €4.99 op 28 december, €9.99 op dezelfde datum, en €39.98 op 25 januari.
Volgens artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek heeft de consument het recht om een overeenkomst zonder opgave van redenen te annuleren binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Daarbij heeft deze consument recht op volledige terugbetaling van alle betalingen die hij heeft gedaan naar aanleiding van de overeenkomst.
Ik heb duidelijk en tijdig mijn overeenkomst met uw bedrijf opgezegd, maar deze onterechte afschriften getuigen van een inbreuk hierop. Op grond van bovengenoemd artikel verzoek ik u om per direct tot terugbetaling over te gaan van genoemd bedrag (€54.96).
Tevens wens ik te benadrukken dat ik hierbij verzoek om onmiddellijke verwijdering van mijn gegevens uit uw administratie, zoals is voorzien in artikel 17 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, dat het recht op vergetelheid garandeert.
Ik vertrouw erop dat u dit verzoek serieus zult nemen en in behandeling zult nemen. Ik verwacht uw schriftelijke bevestiging van de terugbetaling en de verwijdering van mijn gegevens uit uw systeem binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief.
Bij voorbaat dank voor uw aandacht en medewerking met betrekking tot dit probleem.
Hoogachtend,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw telefoonnummer]
[Uw e-mailadres]