Brief voor klacht over C&A
Onderwerp: Klachtenbrief - Onrechtmatige incasso-activiteiten en onterechte klantbehandeling
Aan: Klantenservice C&A
[Adres van C&A]
[Datum]
Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is Joke Nijenhuis en ik neem per deze brief contact met u op in verband met een zeer verontrustende situatie rondom de betaling van twee broeken die ik afgelopen zomer heb gekocht. Ik ben uiterst ontevreden over de manier waarop C&A dit probleem heeft aangepakt en vorige verzoeken om een oplossing hebben helaas niet tot een bevredigende uitkomst geleid.
Van dit uiterst vreemde en frustrerende incident zal ik u voorzien van de details. Na het aankoopproces had ik ervoor gezorgd dat de betaling voor de broeken correct werd uitgevoerd. Kort daarna merkte ik echter op dat u mijn betaling had teruggestort naar mijn rekening. Op goed vertrouwen maakte ik het bedrag opnieuw over, omdat ik aannam dat er een vergissing was gemaakt vanuit uw bedrijf. Dit proces herhaalde zich meerdere keren, zonder duidelijke communicatie over wat er gaande was vanuit uw zijde.
Het grote probleem ontstond toen ik na enige tijd werd benaderd door een incassobureau dat eiste dat ik een extra bedrag van €55,- betaalde, zonder eerdere waarschuwing of betalingsherinnering van uw kant. Nadat ik mijn boekhouding controleerde, werd het duidelijk dat het geld opnieuw was terug gestort zonder mijn medeweten of toestemming.
Volgens Artikels 7:22 en 6:232-233a van het Nederlands Burgerlijk Wetboek heeft u de plicht om duidelijke en transparante informatie te verstrekken over elke verrichte actie met betrekking tot de klant. Ik klaag over het feit dat het door de onduidelijke en verwarrende praktijken moeilijk was om bij te houden wat er werkelijk gaande was met betrekking tot mijn betalingen. De ingeschakelde incasso zonder eerdere betalingsherinnering is eveneens een ongerechtvaardigde actie.
Ik verzoek u dringend om een duidelijke uitleg en excuus voor deze onvriendelijke klantenbehandeling en tevens een bevestiging dat dit incassobureau mij niet verder zal benaderen. Ik vraag ook om een herziening van uw betalingsbeleid om dergelijke ongemakken in de toekomst te voorkomen.
Ik zie uw reactie binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief tegemoet, in overeenstemming met de Nederlandse Consumentenrecht en Wet Incassokosten.
Hoogachtend,
Joke Nijenhuis
[Contactgegevens]