Brief voor klacht over Klingel.nl
KINGEL CUSTOMER SERVICE
België
31 maart 2024
Onderwerp: Verzoek tot terugbetaling
Geachte Heer / Mevrouw,
Ik, Ida Van Hecke, woonachtig L. Kreigelstraat 10, 3040 HULDENBERG, betreur het ten zeerste dat ik u deze brief moet sturen. Het gaat om een kwestie betreffende mijn teruggestuurde laarzen, waarvoor ik vooralsnog geen terugbetaling heb ontvangen.
Ik heb op 31 januari 2024 een paar niet-passende laarzen teruggestuurd naar uw bedrijf via Bpost. Helaas heb ik, ondanks mijn geduld en correspondentie dated 19 februari 2024, nog steeds mijn terugbetaling van €85,98 niet ontvangen.
Ik wil u ervan op de hoogte brengen dat volgens Artikel VI.50 §4 van het Wetboek Economisch Recht, u verplicht bent om alle betalingen die u hebt ontvangen in verband met de verkoop, inclusief de leveringskosten, terug te betalen, zonder onnodige vertraging en eveneens in overeenstemming met artikel VI.51 WER, u bent verplicht dit biinnen veertien dagen na de dag waarop u op de hoogte werd gesteld van mijn beslissing om de overeenkomst te annuleren, te doen.
Ik begrijp dat er fouten kunnen gebeuren, maar ik moet u erop attenderen dat deze situatie mijn consumentenrechten schaadt. Ik herinner u aan uw verplichting om te voldoen aan de gestelde termijnen en normen van het Wetboek van Economisch Recht.
Ik verzoek u vriendelijk om mijn terugbetaling van €85,98 zo snel mogelijk te voltooien naar mijn rekeningnummer BE94 8508 3676 2402 7.
Ik vertrouw op uw snelle en adequate actie om deze situatie te corrigeren. Mocht dit echter niet het geval zijn, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten als consument te waarborgen.
Ik kijk uit naar uw spoedige reactie.
Hoogachtend,
Ida Van Hecke
L. Kreigelstraat 10
3040 HULDENBERG
BELGIË