Brief voor klacht over dailychef
[Naam]
[Adres]
[Postcode en Stad]
[E-mailadres]
[Telefoonnummer]
DailyChef
[Afleveradres]
[Postcode en Stad]
[E-mailadres Klantenservice]
[Plaats, Datum]
Onderwerp: Klachtenbrief naar aanleiding van mislukte maaltijd
Geachte Heer/Mevrouw,
Ik trek uw aandacht op een probleem dat ik heb ondervonden na het aanschaffen en consumeren van een van uw producten.
Op [Datum van aankoop], kocht ik een maaltijd van uw merk vanuit [Naam van de winkel/online platform]. Na het opwarmen van de maaltijd bleken de krieltjes niet gaar te zijn. Ze waren keihard en niet te eten. Dit voldoet niet aan een norm die men mag verwachten bij het aanschaffen van een gereed voor consumptie product zoals het uwe.
Ik wil u erop wijzen dat op grond van artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek een product dat een consument koopt moet voldoen aan de overeenkomst. In dit geval voldeed uw product niet aan wat er redelijkerwijs van verwacht kon worden. Daarmee heeft u uw wettelijke plicht geschonden.
Ik verwacht een passende reactie van uw kant om dit probleem op te lossen. Het is mijn wettelijke recht om te vragen om vervanging of terugbetaling in dergelijke gevallen (artikel 7:21 BW). Ik verzoek u dan ook beleefd om mij het volledige aankoopbedrag terug te betalen.
Ik kijk uit naar uw antwoord binnen de wettelijke termijn van 14 dagen, rekening houdend met de datum op deze brief. Indien u niet binnen deze termijn voldoet aan mijn verzoek, dan zie ik mij genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen.
Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]