Brief voor klacht over Bezwaarmaker.nl
Bezwaarmaker.nl
Klantenservice Afdeling
(...Bedrijf Adres...)
Geachte heer / mevrouw,
Hierbij valt onder het onderwerp van klacht: Ongeautoriseerde Dienstaanvraag en Facturatie
Ik wil mijn verontrusting en bezorgdheid uiten over een recente transactie die op mijn naam is uitgevoerd bij uw bedrijf, Bezwaarmaker.nl. Tot mijn verbijstering ontving ik een e-mail met een factuur en bijbehorende correspondentie waarvan ik niet op de hoogte was noch enige vorm van toestemming had verleend.
Het is duidelijk dat mijn persoonlijke en financiƫle gegevens zonder recht of reden zijn gebruikt om diensten bij uw bedrijf aan te vragen. Dit is tegen de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Onder deze wettelijke vereisten verzoek ik u om onverwijld actie te ondernemen en grondig te onderzoeken hoe en waarom deze transactie zonder mijn toestemming kon plaatsvinden.
De Consumentenwet 2013 biedt een consument het recht om binnen een redelijke termijn een adequate oplossing te eisen voor problemen of fouten veroorzaakt door het bedrijf. Daarom verzoek ik dringend om corrigerende maatregelen te nemen en mij hierover te informeren.
Ten eerste eis ik dat de genoemde factuur onverwijld wordt geannuleerd, aangezien deze niet door mij is geautoriseerd en ik niet bereid ben deze te betalen. Ten tweede moet er een diepgaand onderzoek worden ingesteld naar het gebruik van mijn gegevens, en wie er zonder mijn toestemming mijn gegevens heeft gedeeld en verstrekt aan derden. Verder, vraag ik dat u stappen onderneemt om dergelijke incidenten in de toekomst te voorkomen.
Ik doe een beroep op artikel 68 van het Wetboek van Strafrecht en de wetgeving omtrent discriminatie, intimidatie en dwang. Het is duidelijk dat er sprake is van fraude en oplichting. Mocht ik geen reactie of terugkoppeling van u ontvangen, dan ben ik genoodzaakt om deze zaak aan de politie te melden.
Ik vertrouw erop dat u deze zaak met de grootst mogelijke urgentie en vertrouwelijkheid zult behandelen. Ik zou graag updates ontvangen over de voortgang van het onderzoek en de genomen maatregelen.
Ik kijk uit naar uw spoedige reactie en een prompte oplossing van deze ernstige kwestie.
Hoogachtend,
Erwin Leeuwerink
P.S. Ik zal enkel tevreden zijn wanneer het onderzoek volledig is afgerond en de factuur permanent wordt geannuleerd en dit dossier voor altijd gesloten is.