Brief voor klacht over Philips
Onderwerp: Klacht over waterlekken uit mijn Philips-machine
[Datum]
Philips Klantenservice,
Philips N.V.
Amstelplein 2
1096 BC Amsterdam
Geachte Philips Klantenservice,
Ik hoop dat dit bericht u in goede zin bereikt. Ik schrijf u deze brief, als een weliswaar ontevreden klant van Philips, om u te informeren over een persistent probleem met mijn Philips-machine, die ik nu twee jaar in gebruik heb.
Mijn machine lekt vaak water aan de onderkant, in ieder geval bij meer dan drie kopjes. Ik heb de machine ontkalkt, iets wat ik regelmatig doe voor het algemeen onderhoud van het apparaat, maar het lekprobleem blijft bestaan. De frequentie van dit probleem heeft me verplicht om uw aandacht hierop te vestigen, aangezien het ongemak dat hieruit voortvloeit een significant impact heeft op mijn dagelijkse routine.
Ik verwijs naar titel 6, boek 7 van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek dat aan consumenten een wettelijke garantie geeft op goederen die ze kopen. Op basis hiervan ben ik van mening dat mijn machine nog steeds onder uw garantie moet vallen, gezien het feit dat het probleem niet ontstond door enige nalatigheid van mijn kant, maar eerder door een technisch defect dat kan worden gekoppeld aan de productkwaliteit.
Ik eis dat u het apparaat grondig onderzoekt en mij op de hoogte stelt van de oorzakelijke factor achter deze situatie. Daarnaast vraag ik uw advies over de reparatiemogelijkheden van mijn machine. Indien nodig verzoek ik u vriendelijk om het product te vervangen of te repareren in overeenstemming met artikel 7:21 lid 1 sub c van het Burgerlijk Wetboek.
Ik vertrouw erop dat Philips deze materie serieus zal behandelen en streeft naar voortdurende klanttevredenheid. Ik kijk uit naar uw snelle reactie, en verwacht binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst van deze brief van u te horen.
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Met vriendelijke groeten,
[Uw naam]
[Uw contactgegevens]