Brief voor klacht over Qbuzz
Aan: Klantenservice Qbuzz
Huidig adres
Datum: [ huidige datum ]
Onderwerp: Klacht betreffende gevaarlijke situaties bij Perron X
Geachte heer, mevrouw,
Ik schrijf u namens mezelf, een 64-jarige vrouw die dagelijks reist van Veendam naar Groningen om te werken in het Martini Ziekenhuis. Op dagelijkse basis maak ik gebruik van uw openbaar vervoersdiensten, waarbij ik doorgaans rond 8:30 uur arriveren in Groningen en vervolgens de overstap maakt naar buslijn 9 of 10 om mijn eindbestemming te bereiken: het Martini Ziekenhuis.
Mijn klacht heeft betrekking op de gevaarlijke situaties die met regelmaat ontstaan bij Perron X, waarbij lijn 9 en 10 tegelijkertijd arriveren. Op dit perron bevinden zich vaak tientallen scholieren die dezelfde bussen willen nemen. Ten gevolge van deze concentratie van passagiers ontstaan er zeer gevaarlijke situaties.
Artikel 3.2.(a) van de Wet personenvervoer 2000 vereist dat vervoerders, zoals Qbuzz, zorgen voor een veilige vervoersomgeving voor alle passagiers. Het lijkt erop dat er in dit geval een gebrek is in het handhaven van deze wettelijke plicht.
Hierbij verzoek ik u vriendelijk maar dringend om in het vervolg een van deze twee bussen te laten stoppen bij het vrije perron om deze gevaarlijke situaties in de toekomst te voorkomen en ook ouderen zoals mezelf een eerlijke kans te geven om fatsoenlijk te kunnen instappen.
Brenda op de hoogte van de ernst van deze situatie, hoop ik op uw onmiddellijke actie om deze situatie recht te zetten volgens de Wet personenvervoer 2000 en de Algemene Verordening Kundenbescherming.
Ik kijk uit naar uw snelle reactie.
Hoogachtend,
[ Uw naam ]
[ Uw contactinformatie ]