Brief voor klacht over Il fiore Healthcenters
Onderwerp: Formele Klacht - Onrechtmatige Kosten voor Niet Ingeleverde Club Key
[Aan]
Il fiore Healthcenters
[Adres]
[Van]
[Jouw Naam]
[Jouw Adres]
[Jouw Emailadres]
[Datum]
Geachte heer / mevrouw,
Hierbij dien ik een formele klacht in tegen Il fiore Healthcenters, in het bijzonder de vestiging in Herten, in verband met de onterechte incasso van kosten voor een niet ingeleverde Club Key.
Mijn vrouw was lid van uw sportschool tot juli 2019, toen zij haar lidmaatschap opzegde en zoals vereist haar Club Key inleverde. We hebben sindsdien niets meer van Il fiore gehoord tot mei 2022, toen u plotseling begon €2.99 per maand in te houden voor de vermeende niet ingeleverde Club Key.
Naar mijn beste begrip, zoals vermeld in uw Algemene Voorwaarden bij Artikel 5 onderdeel C en D, blijven de betalingsverplichtingen van het abonnement alleen van kracht zolang het lidmaatschap actief is en er is geen boete voor het niet inleveren van de Club Key. Vervangingskosten van €15 worden alleen in rekening gebracht als een actief lid de Club Key verliest en een nieuwe nodig heeft. Dit was echter niet van toepassing op ons aangezien mijn vrouw al uitgeschreven was voordat deze kosten in rekening werden gebracht.
Desalniettemin heeft u zonder voorafgaande kennisgeving de kosten voor niet ingeleverde clubkey ten bedrage van €2.99 van onze rekening afgeschreven. Deze kosten zijn onrechtmatig volgens Artikel 6:233 van het Burgerlijk Wetboek. Dit stelt dat een beding in algemene voorwaarden de consument op onredelijke wijze mag benadelen.
Na de ontdekking van deze onterechte kosten heb ik in december 2023 contact opgenomen met uw klantenservice. Mijn bezwaren en pogingen tot verklaring werden echter genegeerd en mij werd verteld dat ik een bewijs van afgifte moet indienen, die ik niet meer bezit. Dergelijk onredelijk gedrag door Il Fiore's klantenservice is schandelijk.
Gezien deze omstandigheden, eis ik volledige terugbetaling van de ten onrechte ingehouden kosten van in totaal €59,80. Ik vind het hierbij ook nodig om deze onrechtvaardige handeling en onvriendelijke klantenservice openbaar te maken als een waarschuwing voor andere consumenten.
Ik kijk uit naar uw snelle reactie en een snelle oplossing van deze kwestie.
Met vriendelijke groet,
[Jouw Naam]