Brief voor klacht over eDreams
Onderwerp: Juridische klachtbrief - Ontbrekend bedrag na refund
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij stuur ik u deze brief betreffende mijn boekingsreferentie 14847677053 bij eDreams. Ik heb de volgende kwestie waar ik uw aandacht voor nodig heb en een spoedige oplossing hoop te ontvangen.
Na het annuleren van mijn vlucht, ben ik van mening dat ik niet het volledige te ontvangen bedrag terug heb gekregen in de vorm van een refund. Om beter te begrijpen, hierbij een specificatie van de situatie:
- De totale prijs van het ticket: £2,214.45
- Boete voor annulering vanuit de luchtvaartmaatschappij: £769.53
- Korting: £36.81
Na deze aftreksommen, heb ik een terugbetaling ontvangen van £982, wat resulteert in een verschil van ongeveer £450 dat nog bij mij uitstaat.
Ik doe daarom een beroep op artikel 6:119 van het Burgerlijk Wetboek betreffende de wettelijke rente voor niet-handelstransacties, waaruit blijkt dat ik recht heb op een tijdige terugbetaling van het totale uitstaande bedrag. Het niet nakomen van dit artikel resulteert in het betalen van rente over het uitstaande bedrag, vanaf de dag van het verzuim tot de dag van de betaling.
Daarenboven vermeld ik uw verantwoordelijkheid aan mij als klant op basis van artikel 7 van het Wetboek van Consumentenrechten (WCR) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), voor het transparant verwerken van de financiële transacties en het respecteren van de consumentenrechten op het gebied van online diensten.
Ik verlang dat u dit probleem zo spoedig mogelijk in orde maakt en het ontbrekende bedrag van £450 op mijn rekening terugstort. Indien dit niet naar tevredenheid wordt opgelost, zie ik me genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen en wellicht melding te doen bij de politie en de bevoegde toezichthoudende autoriteiten.
Ik wacht dringend op uw reactie en hoop op uw welwillende medewerking. Als ik op een eerlijke en transparante manier terugbetaling ontvang, zal ik tevreden zijn.
In afwachting van uw spoedige reactie,
[Naam]
[Adres]
[Laatste communicatiemethode en referentie]