Brief voor klacht over Sony
Subject: Verzoek tot Terugbetaling van de Reparatiekosten van Sony Bravia Televisie
[Naam van de Klantenservice]
Sony Electronics
[Adres]
Huidige Datum
Beste Heer/Mevrouw,
Mijn naam is Jan Schutte samen met mijn partner Hennie Schutte woonachtig aan [uw adres]. Wij hebben drie en een half jaar geleden een Sony Bravia televisie gekocht bij Media Markt, gelegen in Zwolle.
Helaas gaf de televisie kortgeleden de geest en bleek na diagnose dat de voeding moest worden vervangen. Wij hebben de reparatie laten uitvoeren en hebben hiervoor kosten gemaakt ter hoogte van € 221,47. De kwestie werd efficiënt behandeld door Media Markt, die ons heeft geholpen de televisie weer operationeel te krijgen.
Het is begrijpelijk dat elektronische apparaten na bepaalde tijd onvermijdelijk reparaties nodig hebben. Echter, we vinden het uitermate teleurstellend dat een product van een gerenommeerd merk zoals Sony al na iets meer dan drie jaar defect raakt. In onze vorige ervaringen werden Sony televisies gekenmerkt door hun gedegen betrouwbaarheid en prestatie. De Consumentenbond geeft ook aan dat televisies niet binnen deze tijd zouden moeten falen.
Gelet op het bovenstaande doen wij een beroep op de rechten van de consument onder artikel 7:17 en 7:18 van het Burgerlijk Wetboek, welke stellen dat de verkoper de koper een product moet leveren dat aan de overeenkomst voldoet. De duurzaamheid van dit product valt duidelijk niet in lijn met redelijke verwachtingen en tegen de normale levensduur van televisies zoals vastgesteld door de Consumentenbond.
Op grond van deze argumenten en overeenkomstig onze rechten als consument, verzoeken wij u vriendelijk, doch dringend om de kosten van de reparatie, zijnde € 221,47, aan ons te vergoeden.
Wij hopen op een snelle en passende oplossing en uw positieve reactie in deze kwestie. Aarzelt u alstublieft niet om contact met ons op te nemen mocht er meer informatie nodig zijn.
Met vriendelijke groet,
Jan en Hennie Schutte
[Uw telefoonnummer]
[Uw email adres]