Brief voor klacht over Klarna
Onderwerp: Klachtenbrief - Ongepaste behandeling en onrechtmatige overplaatsingen door Klarna
[NAAM]
[ADRES]
[POSTCODE] en [STAD]
[E-MAILADRES]
Klarna
[ADRES VAN KLARNA]
[POSTCODE EN STAD VAN KLARNA]
[DATUM]
Geachte heer/mevrouw,
Met deze brief wil ik een formele klacht indienen met betrekking tot de afhandeling van mijn betalingen en terugzending door Klarna in samenwerking met uw handelspartner, DailyGlobe.
Op 7 december ontving ik een jas van de firma DailyGlobe, die ik via uw diensten had besteld en betaald. Uit de mij verstrekte informatie begrijp ik dat Klarna op 21 november al de eerste betaling heeft gedaan, voordat ik de jas had ontvangen.
Bij ontvangst bleek de maat L-jas die ik had besteld drastisch kleiner dan verwacht, vergelijkbaar met een maat XS. Ik stuurde de jas op 10 december terug, wat bewijsbaar is met gepresenteerde documentatie van de retourzending. Ondanks deze actie int Klarna nog steeds geld voor de jas, terwijl DailyGlobe niet reageert op mijn pogingen om contact op te nemen en hun website nonactief is.
Ik respecteer de noodzaak van een bevestiging van de retourzending door DailyGlobe voordat Klarna de terugbetaling kan starten. Echter, gegeven de onbereikbaarheid van DailyGlobe, wil ik u attenderen op artikel 6:230m van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek waarin wordt gesteld dat ik het recht heb om een contract te herroepen in het geval van verkoop op afstand.
Ik verzoek Klarna dringend om de onrechtmatige betalingen te stoppen en de reeds afgeschreven som van €26,65 terug te storten. Uit coulance en ter compensatie voor mijn ongemak, zou ik het op prijs stellen als Klarna ook de kosten voor de retourzending zou vergoeden.
Ik wacht op uw snelle reactie en betreur het dat ik deze stappen heb moeten ondernemen.
Hoogachtend,
[UW NAAM]