Brief voor klacht over Le Ballon
Onderwerp: Juridische brief - Onopgeloste problemen met bestelling en terugbetaling
[Volledig adres van de verzender]
[Verzenddatum]
Le Ballon
[Volledig bedrijfsadres]
Beste Le Ballon,
Ik schrijf u deze brief om mijn ontevredenheid te uiten over uw dienstverlening met betrekking tot een bestelling die ik bij uw bedrijf heb geplaatst.
Ik heb mijn bestelling geplaatst en direct via uw online betaalmethode betaald, en na een paar dagen kreeg ik van u bericht dat de bestelling wegens onvoorziene omstandigheden niet kon worden uitgevoerd. In dat bericht werd vermeld dat het betaalde bedrag naar mijn rekening zou worden teruggestort. Echter, tot de datum van deze brief, nu drie weken later, is er nog geen restitutie gemaakt.
Ondanks verschillende pogingen om contact te leggen met uw klantenservice, zowel via e-mail als telefonisch, heb ik tot dusver geen bevredigende reactie van u ontvangen. Dit gebrek aan communicatie van uw kant is zeer onprofessioneel en tijdrovend voor mij als klant.
Het recht van een consument op terugbetaling voor producten of diensten die niet worden geleverd, wordt in de Nederlandse wet beschermd door het Burgerlijk Wetboek, Boek 6, Titel 3, Afdeling 9, Artikel 74, die de vergoeding van schade als gevolg van het niet nakomen van een overeenkomst regelt. Tevens wordt de verplichting van de verkoper om de consument te informeren en passende maatregelen te treffen, vastgelegd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Ik verzoek u dringend om deze kwestie zo snel mogelijk op te lossen en het verschuldigde bedrag direct naar mijn bankrekening terug te storten of mij een tegoedbon te verstrekken, zoals u begrijpt geef ik de voorkeur aan de eerste optie. Mocht u niet voldoen aan dit verzoek, dan ben ik genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen.
Ik kijk uit naar uw spoedig antwoord.
Met vriendelijke groet,
[Uw volledige naame]
[Uw contactinformatie]