Brief voor klacht over Bandenleader.nl
Aan: Klantenservice Bandenleader.nl
Onderwerp: Juridische klacht betreffende de verkoop van verkeerde banden
Datum: [huidige datum]
Geachte heer/mevrouw,
In dit schrijven wil ik mijn onvrede kenbaar maken over een recente transactie die heeft plaatsgevonden bij uw bedrijf, Bandenleader.nl.
Ik heb bij uw bedrijf winterbanden geselecteerd, maar tot mijn ontzetting ontdekte ik bij levering dat er ook zomerbanden waren opgenomen in mijn bestelling. Ondanks dat de fout aan uw kant lag, weigerde Bandenleader deze foute levering terug te nemen, zelfs nadat het duidelijk werd dat de banden nog in hun originele verpakking zaten. Dit druist in tegen Artikel 7:5 van de Nederlandse Consumentenwet waarin wordt gesproken over het recht op retourneren bij onjuiste leveringen.
Toegevoegd aan het bovenstaande was de vertraging in het leveringsproces aangezien ik had gekozen om de banden te laten leveren bij een garage die op uw lijst stond. Echter, de garage eigenaar informeerde mij dat hij de banden niet kon monteren zonder risico op beschadiging van de velgen. Dit was een onverwachte frustratie - veroorzaakt door een fout van Bandenleader.
Toen een andere garage ontdekte dat de geleverde banden zomerbanden waren, weigerde u ze als nog terug te nemen. U beriep zich hierbij op het feit dat u dacht dat de banden reeds gemonteerd waren. Nadat ik kon aantonen met foto's dat de banden nog in de originele verpakking zaten, weigerde u ze nog steeds terug te nemen vanwege een vermeende te late melding. Dat is een ongegronde reden en is in feite veroorzaakt door een fout aan uw kant door een onbekwaam montagebedrijf op uw lijst op te nemen.
Dit soort handelspraktijken en klantenservice zijn onacceptabel en vormen een schending van de rechten van de consument, zoals vermeld in de Wet Bescherming Consumenten bij Overeenkomsten op Afstand (artikel 6:230m, lid 1, onder d).
Ik verzoek u dan ook om dit probleem op te lossen door ofwel de zomerbanden kosteloos terug te nemen en de door mij gekochte winterbanden te leveren, ofwel een volledige terugbetaling van de aankoopprijs.
Een spoedige reactie van uw kant wordt op prijs gesteld.
Met vriendelijke groet,
[uw naam]