Brief voor klacht over IKEA
Onderwerp: Officiële klacht – Gebroken product en gebrek aan contact vanuit IKEA Nederland
[Naam Ontvanger],
[Adres Ontvanger],
[Postcode en Plaats]
[Naam Afzender],
[Adres Afzender],
[Postcode en Plaats]
[Plaats, Datum]
Hooggeachte heer/mevrouw,
Onder verwijzing naar de Wet op de Consumentenbescherming (WoCB), artikel 7 lid 5, en na meerdere vruchteloze pogingen om met uw klantenservice in contact te komen, wens ik bij dezen een formeel klacht in te dienen betreffende een defect product dat ik heb aangeschaft bij IKEA Nederland.
Op [datum aankoop] heb ik een lamp gekocht in één van uw vestigingen. Helaas was het product beschadigd en functioneerde het niet naar behoren. Het is voor mij uiterst frustrerend dat ik ondanks heb ik IKEA hiervan op de hoogte gebracht en daarop enkel een reactie heb ontvangen dat er technische problemen waren en ik binnen twee werkdagen gecontacteerd zou worden. Tot op heden, 10 dagen na mijn initiële klacht, heb ik nog geen contact gehad met een vertegenwoordiger van uw klantenservice.
Conform de WoCB, artikel 7 lid 5, ben ik gerechtigd om op een vervangend product of volledige restitutie te eisen wanneer een product niet naar behoren functioneert als gevolg van een fabricagefout. Ik verwijs hierbij ook naar artikel 17 van de Europese Richtlijn 1999/44/EG, dat stelt dat de verkoper gehouden is tot levering van een goed dat met de overeenkomst in overeenstemming is.
In het licht van het bovenstaande verzoek ik u vriendelijk doch dringend om meinandere nieuwe lamp te leveren of het volledige aankoopbedrag te restitueren binnen 14 dagen na datering van deze brief. Indien aan dit verzoek geen gehoor wordt gegeven, zie ik mij genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen om mijn rechten als consument te waarborgen.
Ik zie uit naar uw spoedige reactie en hoop dat deze zaak naar ieders tevredenheid kan worden opgelost.
Hoogachtend,
[Naam Afzender]
Bijlagen: kopie van de aankoopbon, conversatie met IKEA's klantenservice