Brief voor klacht over Telegraaf
Onderwerp: Klacht omtrent de levering van de Telegraaf
[De Huidige Datum]
Telegraaf B.V.
Basisweg 30
1043 AP Amsterdam
Geachte heer/mevrouw,
Met dit schrijven wil ik een formele klacht indienen over de onregelmatigheden in de krantenbezorging van Telegraaf de afgelopen week. Als betalende abonnee verwacht ik een betrouwbare service, die mij in staat stelt om dagelijks op een geschikte tijd de krant te ontvangen, wat onlangs niet het geval is geweest.
De afgelopen week heb ik ofwel helemaal geen krant ontvangen, of pas om 17.00 uur. Dit is niet wat ik verwacht van een gerenommeerd bedrijf als Telegraaf en zoals uiteraard overeengekomen in onze abonnementsovereenkomst. Daarbij zou ik u graag willen herinneren aan artikel 7 van het Consumentenrecht dat bepaalt dat "de ondernemer moet de goederen uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument leveren. Als dit niet gebeurt, kan de consument de koop ongedaan maken."
Dagelijkse toegang tot het nieuws is van cruciaal belang voor mij en de huidige situatie brengt onnodige ongemakken met zich mee. De krant is te duur om deze manco te kunnen aanvaarden. Als dit probleem aanhoudt, overweeg ik serieus mijn abonnement te annuleren.
Ik hoop op een spoedige verbetering en verwacht binnen een redelijke termijn een passende oplossing voor deze situatie.
Graag zie ik een bevestiging van de ontvangst van deze klacht en een indicatie van de te ondernemen acties van uw kant.
Bij voorbaat dank voor uw aandacht voor deze zaak en ik kijk uit naar uw reactie.
Hoogachtend,
[Uw Naam]
[Uw Adres]
[Uw Postcode en Stad]
[Uw Email]
CC: Consumentenbond, Klachtencommissie Telegraaf B.V.