Brief voor klacht over Vinted.nl
[Datum]
Vinted.nl
Klantenservice
[Adres]
Betreft: Klacht en verzoek tot opheffing van accountblokkering
Geachte meneer of mevrouw,
Ik schrijf u deze brief in verband met een onbevredigende situatie die ik heb ervaren met uw dienst. Onlangs bood ik een artikel aan voor verkoop op uw platform, namelijk Medela zoogcompressen in een ongeopende verpakking. Tot mijn verbazing ontving ik melding dat het plaatsen van dit artikel als onhygiënisch werd beschouwd en dat mijn advertentie werd verwijderd. Er werd vermeld dat indien ik het opnieuw zou proberen, mijn account zou worden geblokkeerd.
Aangemoedigd door mijn vaste overtuiging dat het plaatsen van zo'n product op geen enkele manier een inbreuk op uw beleid zou kunnen zijn, heb ik uit eigen initiatief andere advertenties opgezocht. Ik ontdekte dat er meerdere advertenties waren waarin soortgelijke producten te koop werden aangeboden. Omdat ik van mening was dat er een fout is gemaakt door uw team, heb ik mijn advertentie opnieuw geplaatst. Als gevolg hiervan werd mijn account definitief geblokkeerd.
Hoewel ik begrijp dat elk platform regels en richtlijnen moet hebben om te zorgen voor een veilige en hygiënische omgeving voor haar gebruikers, geloof ik dat het hier een inconsistentie betreft in de toepassing van uw eigen regels. Er lijkt een duidelijk verschil te zijn in de wijze waarop u controle uitoefent over verschillende verkopers en de artikelen die zij te koop aanbieden.
Ik vertrouw erop dat u mijn bezorgdheid begrijpt, in het bijzonder omdat uw acties een directe impact hebben op mijn vermogen om mijn artikelen te verkopen via uw platform. Na het opmaken van deze ongelukkige situatie, heb ik besloten mijn klacht naar u door te sturen.
Daaropvolgend heb ik mijn klacht naar uw klantenservice gestuurd met bewijs van andere advertenties waarin zoogcompressen werden verkocht. Tot mijn grote teleurstelling, kreeg ik enkel een standaard bericht dat ik in overtreding was en dat er geen stappen zouden worden teruggedraaid. Dit geeft mij het idee dat er niet naar mijn klacht is geluisterd en dat het niet serieus is genomen.
Dit in aanmerking nemend, doe ik een beroep op uw rechtvaardigheidsgevoel en vraag ik u dringend om mijn zaak nader te onderzoeken. Mijn verzoek is het opheffen van de blokkade op mijn account en ik hoop dat dit zo snel mogelijk wordt behandeld.
Natuurlijk, ik ben bereid om een verdere dialoog aan te gaan en om eventuele extra stappen te ondernemen die nodig kunnen zijn om deze situatie op te lossen.
Ik kijk uit naar uw snelle reactie op dit onderwerp.
Hoogachtend,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw contactgegevens]