Brief voor klacht over Date4friend
Onderwerp: Juridische klachtenbrief - Onbevredigende VIP diensten en onbereikbare support op Date4friend website
Datum: [huidige datum]
Aan het Customer Service Department,
Date4friend,
[Bedrijfsadres]
Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u deze brief om mijn ongenoegen en frustratie uit te spreken over de VIP-diensten van uw website. Ik heb een 3 maanden durend VIP-abonnement gekocht, maar ik wist niet in welke mate de voordelen die werden beloofd, afwezig zouden blijken te zijn. Dit is niet alleen bedrieglijk, maar ook in strijd met de wet op de consumentenbescherming..
Ik wil u er graag van op de hoogte brengen dat, vanuit een juridisch perspectief, deze handelingen overeenkomen met een oneerlijke handelspraktijk zoals uiteengezet in artikel 6:193c van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek. Het niet leveren wat is beloofd vormt een inbreuk op de consumentenrechten zoals uiteengezet in dit wetsartikel.
Daarnaast wil ik ook uw aandacht vestigen op mijn onvermogen om contact te leggen met de eigenaar van de website of de klantenservice. Dit staat in tegenstelling tot artikel 6:230m van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek, waarin is vastgelegd dat de consument het recht heeft om, vóór de aankoop, informatie te verkrijgen over de identiteit van de handelaar, en over de manier van communiceren met de handelaar.
Gezien deze twee fundamentele schendingen van mijn consumentenrechten eis ik hierbij een volledige terugbetaling van het betaalde bedrag voor het VIP-abonnement.
Ik hoop dat u mijn situatie in overweging neemt en de nodige stappen onderneemt om mijn rechten als consument te respecteren. Ik kijk uit naar uw spoedige reactie.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw email]
[Uw telefoonnummer]