Brief voor klacht over Valys
Betreft: Klacht over ongepast gedrag van chauffeur
Datum: [Datum van vandaag]
Valys Klantenservice
[Bedrijfsadres van Valys]
Beste heer/mevrouw,
Mijn vrouw en ik hebben onlangs een onaangename ervaring gehad met een van uw chauffeurs die ons op vrijdag 8 februari naar Amsterdam vervoerde. We waren onderweg naar een hotel met spa wellness om ons eenjarig huwelijk te vieren.
Wat geacht werd een vreugdevolle reis te zijn, veranderde snel toen we werden berispt door de chauffeur omdat mijn vrouw een gesloten beker koffie in de taxi had. Vervolgens bekritiseerde zij onze beslissing om onze bagage op de lege stoelen achterin de taxi te willen plaatsen, ondanks dat deze stoelen onbezet waren.
Onze interactie met deze chauffeur ging van kwaad tot erger toen zij mijn vrouw begon te bekritiseren in een taal die ze niet begrijpt - mijn vrouw is Russisch en spreekt geen Nederlands. Ondanks mijn poging dit aan de chauffeur uit te leggen, was haar reactie ongevoelig en beledigend. Ze maakte negatieve generalisaties over Russische mensen en dreigde ons uit de taxi te zetten.
Het leek er sterk op dat deze chauffeur vanwege haar persoonlijke frustraties, weliswaar buiten onze macht, overcompenseerde door ongepast en onprofessioneel gedrag naar ons toe.
Gezien het bovenstaande ben ik van mening dat wij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de kilometers van deze rit, noch voor de kosten die hierbij zijn gemaakt. Bij deze wil ik een officiƫle klacht indienen over het gedrag van deze chauffeur en ik verzoek u dringend om passende maatregelen te treffen om te voorkomen dat dit in de toekomst nogmaals gebeurt. Bovendien wil ik benadrukken dat we nooit meer door dezelfde chauffeur vervoerd willen worden.
In afwachting van uw antwoord en een oplossing betreffende deze ernstige kwestie.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Uw telefoonnummer]
[Uw e-mailadres]