Brief voor klacht over Greetz.nl
Onderwerp: Klacht over Greetz.nl - Onredelijk annuleringsbeleid
[Naam van de Ontvanger],
[Adres van de Ontvanger],
[Postcode en Plaats van de Ontvanger]
Beste meneer/mevrouw,
Ik stuur u deze brief uit onvrede over de onredelijke en voor de consument ongunstige voorwaarden die op uw online platform, Greetz.nl, worden gehanteerd. Mijn ervaring met uw service heeft mij ernstige frustratie bezorgd en ik verzoek u dringend om een passende oplossing voor deze kwestie.
Op 11 februari 2022 heb ik bij u een bestelling geplaatst die volgens uw website op 14 februari 2022 bezorgd zou worden. Desondanks kwam ik slechts zes uur na het plaatsen van mijn bestelling tot het besluit dat ik deze wilde annuleren. Ondanks mijn snelle reactie en het feit dat mijn bestelling pas over twee dagen verstuurd zou worden, werd mij verteld dat annulering niet mogelijk was. Deze situatie lijkt overdreven stringent en onredelijk, gezien de nog ruime tijd tot de verzending van de bestelling.
Volgens de Richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad van 25 oktober 2011 betreffende de rechten van de consument, heb ik als consument het recht om een overeenkomst te herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de producten. Ik ben begrijpelijk dat deze richtlijn niet van toepassing is op producten die al zijn verzonden. Maar in deze specifieke situatie zal de bestelling pas na uiterlijk twee dagen verzonden worden, wat het mij onmogelijk maakt om uitvoering van mijn herroepingsrecht in werking te zetten.
Ik verzoek u dringend om deze kwestie te onderzoeken en ervoor te zorgen dat uw annuleringsbeleid redelijke en transparante voorwaarden bevat die rekening houden met de rechten van de consument. Ik stel vlugge correctie van deze situatie op prijs, zowel voor mezelf als voor toekomstige consumenten die mogelijk ook geconfronteerd worden met dergelijke onredelijke annuleringsvoorwaarden.
Mocht ik binnen 14 dagen geen passende reactie van u ontvangen, dan zie ik mij genoodzaakt juridische stappen te ondernemen om mijn rechten als consument te kunnen uitoefenen.
Alvast bedankt voor uw aandacht voor deze kwestie.
Met vriendelijke groet,
[Naam van de Klant],
[Adres van de klant],
[Postcode en Plaats van de klant],
[E-mailadres van de klant]