Brief voor klacht over Mytrip.com
MyTrip.com
Klantenservice Afdeling
[adres]
[e-mail]
[plaats], [datum]
Onderwerp: Klacht over onrechtvaardige administratiekosten
Geachte heer/mevrouw,
Op 10 februari jongstleden heb ik een onaangename ervaring gehad met uw diensten, welke heeft geleid tot de betaling van onterechte administratiekosten van 40 euro. Deze klachtbrief dient als een verzoek voor restitutie en erkenning van deze ongepaste en onrechtvaardige kosten.
Op de genoemde datum was ik op zoek naar de goedkoopste vlucht van Stockholm naar Amsterdam voor mijn kinderen op 22 juli via Skyscanner. Uw bedrijf, mytrip.com, bood de meest economische optie. Maar door een complicatie bij de boeking, werd deze niet voltooid. Later die dag zocht ik naar een vlucht voor mezelf van Praag naar Amsterdam voor een reis voor 29 mei, toen ik een aanbieding van uw bedrijf zag.
Echter, na het voltooien van de boeking en betaling zie ik tot mijn schrik dat ik een vlucht heb geboekt van Stockholm naar Amsterdam op 29 mei, dezelfde datum als mijn oorspronkelijk beoogde vlucht van Praag naar Amsterdam.
Bij een directe annulering van mijn boeking werden er administratiekosten van 40 euro in rekening gebracht, ondanks dat ik uitlegde dat de onjuiste boeking het gevolg was van een verwarring die door uw systeem was veroorzaakt.
Volgens Artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek heeft een consument het recht om een overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen binnen 14 dagen. Echter, de kosten die door u wordt gerekend voor de annulering is een overtreding van dit recht en moet worden vergoed.
Ik zou daarom graag een voucher van 40 euro ontvangen, het bedrag van de administratiekosten die ik heb betaald. Gezien de automatisering van veel van uw processen, lijkt het me onredelijk om dergelijke hoge administratiekosten in rekening te brengen voor een vijf minuten durende boeking.
Ik hoop dat deze kwestie snel en op bevredigende wijze zal worden opgelost.
Met vriendelijke groet,
[uw naam]
[uw adres]
[uw telefoonnummer]
[uw e-mail]