Brief voor klacht over Jumbo
Onderwerp: Klacht betreffende het gebruik van mobiele telefoons door het personeel van Jumbo
Aan: Klantenservice Jumbo
[Adres]
Van: Andre van Steenhoven
[Adres]
[Plaats, Datum]
Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is Andre van Steenhoven en ik ben een frequente bezoeker van uw Jumbo. Graag wil ik een klacht indienen over een situatie die mij met grote regelmaat ergert, en dat is het vaak voorkomende beeld van medewerkers die hun mobiele telefoon gebruiken tijdens hun werktijd.
Het is uitermate storend om uw medewerkers voortdurend met hun mobiele telefoons in de hand te zien. Ze dienen zich te concentreren op hun werk, dat o.a. bestaat uit het helpen van klanten, het beantwoorden van vragen en het zorgen voor een schone en georganiseerde winkel. Het gebruik van mobiele telefoons tijdens werktijd komt uiterst onprofessioneel over en draagt niet bij aan de dringend vereiste werkethiek in een detailhandel.
In dit kader wil ik uw aandacht vestigen op artikel 7:611 van het Burgerlijk Wetboek, dat handelt over goed werknemers- en werkgeverschap, en de noodzaak ervan benadrukt. Het feit dat uw medewerkers hun telefoon gebruiken tijdens werkuren geeft de verkeerde indruk en kan het beeld van ‘goed werknemerschap’ negatief beïnvloeden. Dit gaat overigens ook in tegen de gedragscode van de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV).
Een mogelijke oplossing die ik wil voorstellen is dat de mobiele telefoons van medewerkers tijdens de werktijd in kluisjes worden bewaard. Dit zou een grote stap voorwaarts zijn in het waarborgen van de professionele omgeving die uw winkel dient te zijn.
Ik hoop dat u deze situatie serieus neemt en ik verzoek u met klem om passende maatregelen te treffen. Ik ben ervan overtuigd dat een beleid dat het gebruik van mobiele telefoons tijdens werktijd beperkt, de winkelervaring voor uw klanten aanzienlijk zal verbeteren.
Ik zie graag uw reactie op mijn klacht tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Andre van Steenhoven