Brief voor klacht over Jumbo
Onderwerp: Klacht over het niet beschikbaar zijn van aanbiedingsproducten
Datum: 9 februari 2024
Jumbo
Molekrûtte 171,
8601 WC Sneek
Geachte heer/mevrouw,
Op 8 februari 2024 heb ik uw filiaal aan de Molekrûtte 171 in Sneek bezocht. Deze brief is bedoeld om formeel een klacht in te dienen over een recent gekocht product en de service die ik in uw winkel heb ontvangen.
De concrete aanleiding voor deze klacht is het gebrek aan beschikbaarheid van de Wagner Pikkolinnis die in de aanbieding waren. Onder artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek wordt gesteld dat als een product in de aanbieding is, de verkoper verplicht is het product op voorraad te hebben. Dit betekent dat wanneer een aanbieding wordt geadverteerd, er vanuit kan worden gegaan dat het bedrijf ook op adequate wijze zorg draagt voor voldoende voorraad. Helaas was dit niet het geval tijdens mijn bezoek aan uw winkel.
Ik wil hierbij benadrukken dat dit niet de eerste keer is dat mij dit overkomt in uw winkel. Elke keer dat een product in de aanbieding is, lijkt het product niet op voorraad te zijn. Dit is niet alleen frustrerend, maar ook in strijd met de consumentenbeschermingswetgeving.
Ik eis dat deze situatie zo snel mogelijk wordt aangepakt en dat Jumbo stappen onderneemt om ervoor te zorgen dat dit niet opnieuw gebeurt. Indien dit niet het geval is, zal ik overwegen verdere juridische stappen te ondernemen.
In afwachting van uw reactie,
[Handtekening]
[Naam]
[Adres]
[E-mailadres]
[Telefoonnummer]