Brief voor klacht over Ryanair
Onderwerp: Juridische klacht betreffende ongeautoriseerde afschrijving
Ryanair Customer Service
Corporate Head Office
PO Box 11451
Dublin Airport
Co Dublin
Ierland
[De huidige datum]
Beste Ryanair,
Ik maak bezwaar tegen een ongeautoriseerde afschrijving van 20 euro van mijn Sabadell-kaart door uw bedrijf naar aanleiding van een aankoop aan boord van vlucht FR 6212 op 1 januari 2024.
Op genoemde datum heb ik twee koppen koffie besteld waarvoor ik contactloos heb betaald, uitgevoerd door een stewardess, waarbij ik geen pincode hoefde in te geven. Ondanks dat de totale kosten 6,30 euro zouden moeten zijn, is er 26,30 euro van mijn rekening afgeschreven.
Ondanks mijn herhaalde communicaties met uw klantenservice, waarvan de correspondentie bijgevoegd is, is er nog geen bevredigende oplossing geboden. Daar komt bij dat uw recente systeemwijziging na 1 januari 2024 mijn pogingen om dit probleem via uw klantenserviceplatform op te lossen, heeft belemmerd.
Mijn claim is gebaseerd op het consumentenrecht dat beschermt tegen ongeautoriseerde transacties. Verwijzend naar de Wet van 27 juli 1978 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument, stel ik dat mijn rechten als consument zijn geschonden door deze ongeautoriseerde afschrijving.
Ik eis de onmiddellijke terugbetaling van de ten onrechte afgeschreven 20 euro. Ik verzoek u vriendelijk om deze kwestie zo snel mogelijk op te lossen.
Mocht ik binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief geen bevredigende reactie van u ontvangen, dan behoud ik mij het recht om verdere gerechtelijke stappen te ondernemen.
In afwachting van uw spoedige reactie,
[Uw naam]
[Uw contactinformatie]
Bijlage: Correspondentie met de klantenservice van Ryanair