Brief voor klacht over Corendon
Betreft: Klacht over Corendon en verzoek tot wijziging van reisboeking
[Bedrijfsadres Corendon]
[Datum]
Geachte heer of mevrouw,
Met betrekking tot de geboekte reis via uw organisatie, Corendon, doe ik hierbij een officiƫle klacht. Het gaat om een toekomstige reis in mei 2024, die oorspronkelijk voor elf dagen geboekt was, met vertrek op 13 mei 2024.
Op uw telefonisch verzoek in 2023 heb ik mijn reisplanning aangepast, omdat volgens uw medewerkers er op 23 mei geen terugvlucht beschikbaar zou zijn, de reis werd daardoor in een 12-daagse reis gewijzigd met terugkeer op 24 mei 2024. Nu wil ik echter liever terugkeren naar het oorspronkelijke plan van een 11-daagse reis, maar met een vroegere vertrekdatum, namelijk 10 mei 2024.
Bij nadere inspectie ontdekte ik dat deze optie, mij toen niet aangeboden, wel beschikbaar is. Zowel het geboekte appartement als de heen- en terugvluchten zijn beschikbaar op deze nieuwe data. Desondanks gaat Corendon niet akkoord met mijn verzoek om de vertrekdatum te verzetten. In plaats daarvan wordt een dergelijke wijziging als een omboeking beschouwd. Gezien uw beleid kan ik eenmalig gratis een omboeking doen, maar dan ben ik verplicht om mijn bestemming en/of accommodatie te wijzigen.
Dit lijkt mij een nogal onredelijke bepaling. Mijn intentie is niet om van bestemming te veranderen, maar simpelweg om de vertrek- en retourdatum die beter bij mijn voorkeuren passen te bevestigen.
Ik beschouw deze handelwijze als een schending van mijn rechten als reiziger en consument, volgens Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen.
Mijn eisen zijn helder en simpel. Ik wil mijn vertrekdatum verzetten naar 10 mei voor een 11-daagse reis, met een retourvlucht op 20 mei, en ik verwacht dat de rest van de boeking ongewijzigd blijft.
Ik respecteer de noodzaak van uw bedrijfsprocedures, maar ik dring er sterk op aan dat mijn verzoek wordt ingewilligd, niet alleen als een teken van goede klantenservice, maar ook als een erkenning van mijn rechten als consument.
Ik wacht in optimisme op uw spoedige reactie en verzeker een oplossing voor deze kwestie binnen een redelijke termijn.
Met vriendelijke groet,
[uw naam en adres]