Brief voor klacht over Nike
Onderwerp: Klacht betreffende niet-geleverde bestelling en gebrek aan compensatie
Nike Europe
Colosseum 1
1213 NL Hilversum
Nederland
Geachte Nike klantenservice,
Ik schrijf u deze brief om mijn diepe ontevredenheid te uiten over een recente service-ervaring. Ik plaatste een bestelling bij uw bedrijf die geen succesvolle bezorging heeft gerealiseerd.
Ik ontving een bericht van DHL, waarin stond dat de bestelling was geleverd bij mijn buren, een scenario dat mij zeer verraste, aangezien ik de hele dag thuis was in afwachting van de levering. Zoals verwacht, bevestigden mijn buren ook het niet-ontvangen van een dergelijke zending.
Echter, toen ik contact opnam met uw klantenservice, was de respons helaas minder dan bevredigend. Mij werd verteld dat DHL de levering had uitgevoerd en dat ik geen nieuwe levering zou krijgen of een terugbetaling van het betaalde bedrag. Ik werd in plaats daarvan geadviseerd om bij DHL een klacht in te dienen.
Het is mijn overtuiging dat deze situatie onrechtvaardig is en lijkt in strijd te zijn met de bepalingen van de Wet Koop op Afstand (artikel 46d lid 1 van het Burgerlijk Wetboek), die stelt dat de verkoper verantwoordelijk blijft voor de goederen totdat ze zijn geleverd. Ik doe een beroep op deze beschermingsmaatregelen voor consumentenrechten en dring er bij uw bedrijf op aan om deze kwestie op een geschikte manier aan te pakken.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk maar dringend om de situatie te herzien en mij óf te voorzien van de bestelde producten, óf om het volledige bedrag dat ik heb betaald terug te storten.
Ik zie uit naar uw snelle reactie en een passende oplossing voor deze onfortuinlijke situatie.
Hoogachtend,
[ Uw naam ]
[ Uw contactgegevens ]