Brief voor klacht over Shein.com
Betreft: Klachtenprocedure betreffende onvindbaar pakket
[Voeg hier uw naam en adres toe]
Shein.com
[Voeg hier het adres van Shein.com toe]
Onderwerp: Niet-bezorgd pakket en onbereikbaar klantenservice
Geachte Heer/Mevrouw,
Ik stuur u dit schrijven met betrekking tot mijn bestelling op Shein.com, die op 28 januari 2024 is geplaatst. Mijn pakket kan niet worden getraceerd op het PostNL punt en ik kan geen contact krijgen met Shein's klantenservice ondanks meerdere pogingen.
Zoals u ongetwijfeld bekend zal zijn, bepaalt Artikel 7:9 Burgerlijk Wetboek dat de verkoper verplicht is het product af te leveren binnen de overeengekomen termijn. In geval van overschrijding van de aflevertermijn, dient de consument de verkoper eerst in gebreke te stellen. Niettemin gaat deze regel niet op indien de verkoper heeft aangegeven dat de aflevering onmogelijk is of indien uit de overeenkomst blijkt dat de aflevering na overschrijding van de termijn niet meer van belang kan zijn voor de consument.
Helaas ligt er op dit moment een verantwoordelijkheid van Shein om contact op te nemen met PostNL en deze situatie op te lossen. Het probleem wordt verder verergerd door het feit dat ik geen directe communicatielijn kan vinden om dit bij Shein aan te kaarten.
Ik eis dat er contact wordt opgenomen met PostNL namens Shein en dat er ofwel een vervangend product wordt opgestuurd, of mijn geld wordt teruggestord. Dit is mijn reglementaire recht op grond van artikel 6:230m lid 1 sub c van het Burgerlijk Wetboek, waarin het herroepingsrecht van de consumenten wordt gegarandeerd.
Ik verwacht graag uw snelle reactie en een update over deze kwestie binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief, zoals vereist door artikel 6:96 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek. Bij gebrek hieraan zal ik genoodzaakt zijn om verdere juridische stappen te ondernemen om mijn rechten als consument veilig te stellen.
Met vriendelijke groet,
[Voeg hier uw naam toe]