Brief voor klacht over Mondial Relay
[Uw Naam]
[Uw Adres]
[Uw Postcode en Woonplaats]
[Uw Email]
Mondial Relay
Customer Service Department
[Bedrijfsadres]
[Stad, Datum]
Onderwerp: Klacht Mondial Relay - Ontbreken Schadevergoeding
Geachte Mondial Relay,
Graag breng ik uw aandacht naar de situatie in verband met de verzending van een pakket via uw bedrijf, een situatie die tot op heden onbevredigend is opgelost.
Het gaat om een pakket dat ik via uw diensten heb verstuurd en waarvan de ontvanger heeft geweigerd omdat het volledig beschadigd was aangekomen. Het pakket is toen teruggestuurd en opgehaald. Hierna heb ik tijdig een bijbehorende klacht ingediend en mij werd beloofd dat er binnen 21 dagen een schadevergoeding zou worden uitgekeerd - echter, deze is niet ontvangen.
Na meerdere emails en herhaalde communicatie, ontving ik op 2 januari een email waarin stond dat het pakket niet gevonden kon worden en dat er binnen 21 dagen een schadevergoeding zou worden uitgekeerd. Tot op heden heb ik niets ontvangen en vrees ik dat mijn klacht niet naar behoren wordt behandeld.
Ik roep uw aandacht op artikel 6:74 van Burgerlijk Wetboek waarin aangegeven wordt dat iemand die zijn verplichtingen niet nakomt, verplicht is de schade te vergoeden tenzij de tekortkoming hem/haar niet is toe te rekenen. In dit geval ligt de verantwoordelijkheid duidelijk bij Mondial Relay. Ik verzoek om een schadevergoeding van minimaal 25 Euro zodat ik de koper zijn geld kan teruggeven.
Ik vertrouw erop dat u deze situatie zo snel mogelijk wilt oplossen. Gelieve uw reactie uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief te versturen om een onnodig bezoek aan de rechter te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]