Brief voor klacht over TI-84shop.nl
Onderwerp: Juridische Klacht - Niet Terugbetaalde Annulering van PS5 Bestelling
[Voornaam Achternaam]
[Straatnaam Huisnummer]
[Postcode Plaats]
[Emailadres]
TI-84shop.nl
Klantenservice
[Volledige bedrijfsadres]
[Plaats, datum]
Betreft: Terugbetaling na annulering van bestelling [# Ordernummer]
Geachte heer/mevrouw,
Op 1 februari 2021 deed ik een bestelling bij uw bedrijf voor een PlayStation 5 (hierna te noemen PS5). Ondanks het verstrijken van enige tijd, heb ik geen update ontvangen over de voortgang van mijn bestelling, en op 4 februari 2021 werd mij medegedeeld dat het item nog niet was verzonden.
Naar aanleiding van deze omstandigheden heb ik besloten mijn bestelling te annuleren en heb ik van u een creditnota ontvangen. Echter, tot op heden heb ik de terugbetaling van €480 die in de creditnota vermeld stond niet ontvangen. Deze situatie brengt mij in een ongemakkelijke positie, gezien ik nu zowel zonder het bestelde product als het bedrag van €480 zit.
Ik wil u ervan op de hoogte brengen dat, onder de Nederlandse consumentenwetgeving, consumenten het recht hebben om een online aankoop te annuleren en een volledige terugbetaling te ontvangen, zoals uiteengezet in artikel 6:230m lid 1 sub a van het Burgerlijk Wetboek. Dit recht geldt tot 14 dagen na de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het product heeft ontvangen.
Ik verzoek u daarom dringend om de onverwijlde terugbetaling van het bovengenoemde bedrag. Bovendien stel ik u er formeel van op de hoogte dat als u niet onmiddellijk actie onderneemt, ik geen andere keuze heb dan een juridische procedure te beginnen om mijn rechten als consument veilig te stellen.
Ik heb alle correspondentie met betrekking tot deze zaak bewaard en kan alle relevante documenten overleggen om mijn klacht te onderbouwen. Ik vertrouw erop dat we deze zaak snel en constructief kunnen oplossen.
Uw spoedige reactie wordt verwacht binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van deze brief.
Met vriendelijke groet,
[Handtekening]
[Naam]