Brief voor klacht over PostNL
[Jouw Adres]
[Jouw Postcode en Stad]
PostNL Klantenservice
Prinses Beatrixlaan 23
2595 AK, Den Haag
[De huidige datum]
Onderwerp: Klacht – Vertraging in postbezorging en onjuiste adresnotatie
Beste heer / mevrouw,
Ik verwijs naar het afleveringsnummer [invoegen], dat ik heb meegemaakt met de bediening van PostNL. De afgelopen maand heb ik gemerkt dat mijn post vaak met vertraging wordt afgeleverd, of zelfs helemaal niet aankomt. In de PostNL-app wordt aangegeven dat ik post heb ontvangen, maar tot mijn verbijstering is deze nooit aangemeld bij mijn adres. Deze probleem heeft zich de afgelopen drie maanden minstens twee keer voorgedaan.
Daarnaast heb ik ook gemerkt dat ik post ontvang die is gemarkeerd met een "herstel aan geadresseerde" sticker, ondanks dat mijn adres correct genoteerd staat. Dit maakt de situatie nog verwarrender. Onlangs verwachtte ik post die ik afgelopen donderdag had moeten ontvangen volgens de app, maar ik heb nog steeds niets ontvangen.
In overeenstemming met artikel 7 van de Algemene Voorwaarden voor Postvervoer 2013, waarin wordt gedetailleerd dat de post op een verwachte tijd moet worden bezorgd, vraag ik u met klem om dit probleem op te lossen. Het niet ontvangen van post kan aanzienlijke problemen veroorzaken, zoals het mislopen van belangrijke documenten die formele juridische of financiële gevolgen kunnen hebben.
Ik zou het erg op prijs stellen als deze kwestie wordt onderzocht en zo snel mogelijk wordt opgelost. Zoals de wet vereist, hoop ik dat PostNL haar verplichtingen nakomt en er vanaf nu voor zorgt dat de post op tijd en correct bij mij aankomt.
Ik zie uit naar uw tijdige reactie en vertrouw op uw begrip in deze kwestie.
Met vriendelijke groet,
[Jouw Naam]
[Jouw Contact Informatie]