Klacht: Communicatie en pakket kwijt

op 18 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had iets besteld van het buitenland. Dhl heeft een verkeerd adres ingevoerd, waardoor ik mijn pakket niet heb gekregen. Ik heb het laten afleveren bij een servicepoint ligt mijn pakket er niet. Contact opgenomen met de klantenservice en werd aangegeven dat zij niet weten waar het pakketje is. Voordat ik nog een vraag kon stellen werd er opgehangen. Altijd gezeik met deze vervoerder. Neem een voorbeeld van postnl aan. Dhl heeft geen service, raken pakketen kwijt, leveren nooit goed af want ze staan al gelijk bij de buren. Shame on you! Ik wil hier een passende oplossing voor!

Geld van mijn pakket terug, of juiste adres afleveren. En een excuses is ook op zijn plaats want dit is niet de eerste keer.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 18 mei 2020 om 12:36 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Er is geen sprake van dat DHL een verkeerd adres heeft ingevoerd. De verzender van het pakket maakt zelf de zending en het adreslabel aan. Wij bezorgen het pakket op het adres dat wordt aangegeven door de verzender.

U heeft voor uw pakket gekozen voor levering op een servicepunt. Volgens mijn gegevens ligt uw pakket voor u klaar bij: Emak Tabakshop, Oranjeboomstraat 189 -A, 3071SH Rotterdam. Dus daar kunt u het afhalen.

Ligt het pakket niet klaar bij het servicepunt? Dan kunt u het beste melding maken bij de verzender. Die kan in die situatie immers een onderzoek laten instellen naar de zending. Naar u toe blijft de verzender de partij die verantwoordelijk is voor alles wat met uw bestelling bij hen te maken heeft. Ook als u uw geld terug wilt, dient u zich te wenden tot de verzender. Aan de verzender heeft u immers betaald.

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 18 mei 2020 om 14:20 geantwoord

Ik ben al een paar keer geweest naar het afhaalpunt en zij hebben daar niks liggen. Ik heb contact gehad met de verkoper en die heeft het juiste adres doorgegeven. Anders zou ik geen klacht indienen.

Alle klachten die gemeld zijn door Loubnaaaa