Klacht: Claim schadevergoeding wegens breukschade

op 06 oktober 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Als vaste klant maak ik regelmatig gebruik van de diensten van DHL zowel pakket verzenden als ontvangen. Helaas gebeurt het regelmatig dat ik pakketten die ik zelf ophaal bij een servicepunt kapot is aangekomen.Bij klantenservice van DHL daarvan meldingen gemaakt maar als koper kan je geen klacht daarover indienen bij DHL alleen de verkoper kan dat ! De verkoper heeft namelijk een overeenkomst afgesloten met DHL. Dit is de grootst mogelijk onzin wat ik kan bedenken !! De koper heeft namelijk voor iets betaald en heeft geen rechten ? De verkoper heeft dat wel !! Helaas heb ik ook te maken met onwelwillende verkopers die geen zin hebben om DHL aan te spreken over pakketten waarvan de inhoud gebroken is aangekomen en dat van de koper te horen hebben gekregen.

Ik ben pas tevreden als er een vergoeding door DHL wordt betaald daar ik
meerdere malen schade heb ondervonden doordat er met de pakketten wordt gegooid ondanks de tekst op het pakket BREEKBAAR.
De bezorgers moeten aangesproken worden dat zij verantwoordelijk
zijn dat de pakketten heel bij de koper aankomt.
In eerste instantie is het mijn bedoeling met DHL uit te komen en deze klacht niet in het openbaar te plaatsen. Als DHL niet wil meewerken aan een oplossing dan zet ik het alsnog in het openbaar !

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

7 dagen geleden - Beste mevrouw De Boer, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te vernemen dat uw pakketten met regelmaat beschadigd bij u aankomen. U geeft aan dat u vindt dat u als koper ook rechten heeft in het geval van schade. Dat is natuurlijk ook zo; omdat u klant bent van de verzender en u betaald aan de verzender kunt u hier dan ook een eventuele schadeclaim indienen. De verzender is weer klant van DHL en kan dit verder met DHL oppakken. Op het moment dat de verzender/verkoper niet mee wil werken aan een schadeclaim kan DHL dit helaas niet voor u oplossen. Dit is iets tussen u en de verkopende partij. Wellicht zijn er nog andere stappen die u kunt ondernemen. Wat betreft een klacht indienen is het wel mogelijk om dit via de klantenservice door te sturen naar het betreffende depot. Het is hierbij wel belangrijk dat onderzocht is hoe de schade ontstaan is, dit kan wellicht ook een gevolg zijn van de verpakking e.d.. Mocht het probleem bij DHL liggen dan kan hier een klacht over ingediend worden. U kunt dan de traceercode van de betreffende zending aan mij doorgeven met daarbij de melding van de ontstane schade. Met vriendelijke groet, Janneke DHL Parcel Webcare

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 oktober 2017 om 14:17 geantwoord

Goedendag,

Wij hebben helaas geen reactie meer van u gekregen. We gaan er derhalve vanuit dat deze klacht inmiddels al is afgehandeld of langs een andere weg dan via deze website voor u in behandeling is genomen. Wij sluiten daarom bij dezen de klacht hier op de website.

U kunt na het sluiten van de klacht eventueel nog een cijfer geven en een reactie plaatsen. Mocht de klacht in feite nog niet zijn opgelost, dan kunt u contact met ons opnemen op webcare_parcel@dhl.com. Wij kijken dan graag alsnog of we samen met u tot een gepaste oplossing kunnen komen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet, Het DHL Parcel webcare team

Alle klachten die gemeld zijn door DHLDH1214