Klacht: chauffeurs -Buslijn 36 van Naaldwijk naar Schiedam Centraal

op 10 juli 2017 over Veolia in de categorie Openbaar Vervoer

Beste heer / mevrouw,
Zondag 25 juni ging ik met buslijn 36 vanuit Naaldwijk naar Schiedam Centraal. Bus 36 vertrok vanuit bushalte ‘Verdilaan’ te Naaldwijk om 10.46 uur richting Schiedam Centraal. Ik heb aan de chauffeur gevraagd of hij bij de erkende bushalte Schiedam Centraal wilde stoppen, want ik ben slechtziend (smalle kokervisie) en slechthorend (twee gehoorapparaten) en ik loop met een blindenstok. Hij weigerde om bij de erkende bushalte ‘Schiedam Centraal’ te stoppen. Dit maak ik regelmatig mee, met verschillende chauffeurs.

De meeste chauffeurs stoppen niet bij de erkende bushalte Schiedam Centraal. Dit is het eindpunt. Ongeveer 40 meter voor de erkende bushalte is er een soort lange vluchtstrook. Of dit de vluchtstrook is, weet ik niet. Daar stoppen de meeste chauffeurs. Naast de vluchtstrook is een fietspad voor fietsers en brommers en er is géén stoep voor voetgangers. Als ik het fietspad oversteek om naar de trap te lopen, is er geen blindenlijn. Het is een hele diepe trap om naar beneden te lopen richting naar het station Schiedam Centraal. De trap is gevaarlijk voor mij, omdat er voor de trap geen blindenlijn is en onderaan de trap ook niet.
Ik ben gedwongen om over het fietspad naar de erkende bushalte Schiedam Centraal te lopen. Een keer ben ik bijna aangereden door een bromfiets. ik hoor (brom)fietsers niet goed aankomen, vanwege mijn slechte gehoor. Het is voor mij levensgevaarlijk

Bij de erkende bushalte Schiedam Centraal is er een ingang die richting het station gaat. Als ik bij de erkende bushalte Schiedam Centraal uit de bus stap, kom ik op de stoep te staan en loop ik regelrecht naar de trap. Voor de trap loopt de blindenlijn richting het station. Daar ga ik met de roltrap naar beneden. Onderaan de roltrap loopt de blindenlijn helemaal door naar het perron. Op deze manier is het veilig en het is goed te doen.

Ik kan redelijk met het openbaar vervoer reizen als er geleidende lijnen lopen en erkende bushaltes zijn. Ik stap regelmatig bij de bushalte Schiedam Centraal uit om met de trein verder te kunnen reizen.
Zou u s.v.p. ervoor willen zorgen dat de chauffeur bij de erkende bushalte Schiedam Centraal stoppen? De meeste chauffeurs doen dit niet, ondanks dat ik hen duidelijk heb uitgelegd, waarom ik bij de erkende bushalte moet uitstappen.
Wat is de reden dat de sommige chauffeurs niet bij de erkende bushalte stoppen?

Ik heb naar de klantenservice gebeld, maar ik heb nog geen reactie gehad. Ik hoop via deze weg op een spoedige reactie.

Annie Struijk

Er zijn enkele sociale chauffeurs, die mijn dubbele beperkingen snappen, omdat zij op dat gebied op de hoogte zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Veolia

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Veolia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door stationschiedam