Klacht: Chauffeur scheurt als een dolle door onze straat (Sprinter met kenteken: VK-265-L)

op 13 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zaterdag 9 juli rond 14.30 uur scheurt chauffeur PostNL (jongeman) als een dolle weg uit onze straat (Zetveld) nadat hij pakje bij onze buren heeft bezorgd. En dat terwijl o.a. mijn kinderen in dit doodlopende straatje aan het spelen waren. Hij heeft de kinderen gezien, maar hij keerde aan het einde van de straat en trapte de kick-down van de Sprinter echt vol in en scheurde echt als een dolle onze straat uit! Levensgevaarlijk voor o.a. de spelende kinderen in de straat! We zien bijna dagelijks deze busjes van PostNL in onze straat en soms rijdt een chauffeur/chauffeuse net iets te hard, maar deze jongeman is echt de vreselijke uitzondering, wat een onverantwoordelijk rijgedrag!!
Ik heb hem een straat verderop aangesproken op zijn bizarre rijgedrag en op het feit de de kinderen daar speelden, maar de jongeman vond dit natuurlijk allemaal niet! ‘Het gaspedaal reageert nogal snel’ en hij reed volgens hem zelf niet hard en als ik dat zo ervaren had dan zijn excuses daarvoor’. Schandalig gedrag en ook nog levensgevaarlijk!

Graag wil ik dat deze jongeman op zijn onverantwoordelijke rijgedrag wordt aangesproken. Tevens ontvang ik graag een reactie van PostNL hierover.
De chauffeur mag van zijn fout leren, maar bij herhaling waarschuw ik meteen de politie.
Graag uw reactie.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 juli 2016 om 17:24 geantwoord

Geachte heer Meijners,

Uit uw bericht begrijp ik dat de pakketbezorger veel te hard door de straat reed, waar kinderen aan het spelen waren. Dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling.

Voor dit rijgedrag is ik daarom ook een klacht aangemaakt. De bezorger wordt door zijn teamleider op zijn rijgedrag aangesproken. Dit mag natuurlijk nooit meer voorkomen. Ik wil u bedanken dat u hier een melding van heeft gemaakt. Ik ga ervan uit dat dit rijgedrag niet weer zal voorkomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mhmplacebo@hotmail.com