Klacht: chauffeur rijdt gevaarlijk hard in kindvriendelijk hofje

op 08 juni 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste meneer, mevrouw,
Zojuist (25 mei om ongeveer 19.00 uur) reed er een geel met rode auto van DHL keihard door ons hofje heen, namelijk de Lloyd Webberhof te Utrecht.
De Lloyd Webberhof is een hof met een slingerend weggetje er doorheen langs de huizen. Het weggetje is niet overzichtelijk. Op de Lloyd Webberhof wonen veel kinderen die ook regelmatig buiten spelen op dit weggetje. Gelukkig nu niet, maar ik schrok echt van hoe hard deze chauffeur er doorheen reed; als er een kind uit z’n huis op het weggetje was gestapt, had hij het geschept (het weggetje is precies 1 auto breed)….Ik vind dat dit echt niet kan, dit is gevaarlijk! Kan iemand de chauffeur vertellen dat hij op deze manier het risico loopt om een keer een kind aan te rijden? Ik neem aan dat hij dat zelf ook niet wil. Pakketjes op tijd bezorgen is belangrijk, maar ongelukken voorkomen ook (zowel voor de ander als voor jezelf, want ik denk niet dat je goed met jezelf kunt leven als je een kind doodgereden hebt)! Bedankt!

Het zou fijn zijn als DHL deze chauffeur kan wijzen op zijn gevaarlijke rijgedrag. Indien dit niet mogelijk is (omdat de chauffeur niet te traceren is), dan zou DHL wellicht chauffeurs nog eens kunnen wijzen op het belang van goed rijgedrag; als rijden zo'n groot onderdeel is van je functie, dan moet je dit dus wel goed en veilig kunnen doen lijkt mij.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL