Klacht: Chauffeur rijd roekeloos achteruit en mij bijna aan .

op 12 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vrij 9 febr. Rond14 uur rijd een DHL chauffeur hard achteruit na een pakket te hebben afgeleverd bij een basis SCHOOL de “wingerd” havikshorst 23 te Cuijk de uitrit van die school uit. Ik fiets op een weg die die uitrit kruist. Ik moet vol remmen voor hem. (Let wel een kind, hier veel komt veel voor bij die school, had hier niet zo snel op geanticipeerd) ik spreek hem daarop aan en hij verweerd zich met het feit dat hij dat niet ziet in zijn dode hoek. Echter ik zit niet in zijn dode hoek maar fiets gewoon vooruit op een weg haaks op hem, terwijl hij achteruit rijd. Na hem daarop aan te spreken blijft hij ontkennen dat het zijn fout is. Ik voer nog maals mijn argument op, maar hij blijft vinden dat hij niets verkeerd doet en doet arrogant hierover. Toen ik stelde dat ik een klacht hierover zou gaan indienen, kreeg ik het volgende scheldwoord te horen (voor de duidelijkheid, ik kom van mijn werk en ben postbode dus droeg het tenue hiervan) “ja doe maar, dan doe ik dat ook bij post nl over een debiel op de fiets”. sorry, ik mag geen scheldwoorden gebruiken, maar dit is wat HIJ zei. U begrijpt, dit is bij mij verkeerd gevallen. Hij maakt een fout (bij een kind in zo’n situatie wellicht fataal) en ik wordt uitgescholden. Bovendien hoeft hij helemaal niet achteruit te rijden want er is een ruime parkeerplaats met keerlus!

Als de chauffeur hierop aangesproken wordt en inziet dat hij fout zit. Wellicht excuses aanbied, maar vooral zijn fout inziet.
Graag terugkoppeling hierover

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig dat u zo'n slechte ervaring heeft met het rijgedrag van een van onze bezorgers. Uiteraard betreuren wij dit ten zeerste. U klacht wil ik dan ook graag in behandeling nemen. Heeft u het kenteken kunnen noteren? Zou u deze willen sturen? Dan kan ik zorgen dat uw klacht bij het juiste depot terecht komt. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, Miranda DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Hulsttakje

1 week geleden - Helaas heb ik geen kenteken, maar ik kan wel aangeven dat het op vrijdag 9 februari nabij 14 uur was. En de locatie nauwkeurig aangeven: nl havikshorst 23 5431 lz te Cuijk basisschool " de Wingerd". Het lijkt mij dat aan de hand van route schema's te achterhalen is wie de chauffeur was. Met vriendelijke groet

DHL

Heeft op 12 februari 2018 om 14:28 geantwoord

Goede middag,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Helaas is het niet mogelijk om zonder kenteken de betreffende bezorger te achterhalen. Er zijn verschillende netwerken binnen DHL die deze routes rijden. Het kunnen dus verschillende bezorgers zijn geweest, wat het lastig maakt om dit om de juiste plek te melden.Het spijt mij in ieder geval dat u deze ervaring heeft gehad.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Heeft op 12 februari 2018 om 17:47 geantwoord

Chauffeur moet te achterhalen zijn via routeschema's. Ik heb nauwkeurig tijd en afleveradres gemeld! kenteken noteren is onmogelijk bij zo'n onvoorspelbare gebeurtenis, immers wie heeft constant pen en papier bij zich? Kortom ik vind dit kort door de bocht en erg gemakkelijk uitgevallen NIET oplossing van DHL. Dus ik ben zeer ontevreden!

Alle klachten die gemeld zijn door Hulsttakje