Klacht: Chauffeur rijd door met mijn dochter in de bus

op 25 augustus 2016 over Veolia in de categorie Openbaar Vervoer

Beste meneer, mevrouw,

Ik wil bij deze een incident melden dat reeds mijn dochter is overkomen. Het was dinsdag 23 augustus toen wij Aachen Hauptbanhof uitliepen. We waren nog net op tijd voor de bus hadden we berekend. Het was rond 20:41 dat we de bus zagen staan en we wisten dat de bus om 20:43 zou vertrekken. Met “we” bedoel ik 6 personen. Ik (de moeder) en mijn 5 kinderen. Waarvan mijn kleinste dochter 12 jaar is. Ik vertelde mijn kinderen dat we zouden moeten rennen om de bus te halen en dat deden we. Mijn dochter van 12 was als eerste bij de bus en ze liep er gelijk in nadat ze had ingecheckt. Ik zelf stond nog buiten de bus om mijn kinderen te roepen zodat ze zouden opschieten. Het was ongeveer 20:42.
Het duurde misschien nog 30 seconden en wij zouden met z’n allen in de bus zitten. Ik vertelde de chauffeur dat het nog heel eventjes zou duren (zo’n 20 seconden, de chauffeur zag mijn kinderen namelijk rennen naar de bus), maar de chauffeur knikte nee en zonder ook maar een woord uit te spreken reed hij weg. Mijn dochter schrok en ik klopte op raam van de bus hopend nog een verandering te vinden, maar tevergeefs. Wij vonden het vooral raar dat de chauffeur ons nog zag rennen. Hij wist dat het niet lang zou duren en om dan ook nog eens mijn jongste dochter van ons te splitsen en door te rijden? Het was zeer onverwachts. Later heeft mijn dochter mij verteld dat ze nog in de bus heeft
geschreeuwd naar de chauffeur en dat de chauffeur haar heeft verteld dat ze bij de volgende stop er uit kon gaan. Toen mijn dochter hem vroeg er zo snel mogelijk uit te gaan, heeft de chauffeur haar op een drukke weg bij een stoplicht zo eruit laten gaan. Ze moest de weg terug naar het station in haar eentje zien te vinden rond 21:00. Omdat ze zo geschrokken en in schok was heeft ze ook nog vergeten uit te checken.
Wij waren allemaal geschrokken en hadden dit nooit verwacht. Ik vind dat de chauffeur ontslagen moet worden. Zo niet, dan moet er op z’n minst een straf worden opgelegd door de leiding van Veolia, want een meisje van 12 jaar zo maar in een wildvreemde stad mee te nemen in de bus terwijl je weet dat de moeder 2 meter van haar afstaat, is niet meer normaal. Tevens willen we ook dat het geld van de rit vergoed word omdat, zoals al gezegd, mijn dochter zo geschrokken was en totaal niet dacht aan uitchecken was vergeten uit te checken.
Alle details nog een keer op een rijtje:

Dinsdag 23 augustus
20:43
Aachen Hauptbahnhof
Lijn 50
De man was gezet met een beetje haar op zijn hoofd. Tevens had hij een rond hoofd.

Ik hoop dat jullie hier iets mee doen, want zo’n chauffeur kan niet op deze manier verder. Wie weet wat er nog meer zou kunnen gebeuren.
Wij horen graag van u.

In afwachting van,

Met vriendelijke groeten,

Nadia Yokanna

De chauffeur word ontslagen en zo niet, op z'n minst een straf opgelegd door de leiding van Veolia. Tevens ook de vergoeding voor de kosten van mijn dochter die ze niet heeft benut.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Veolia

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Veolia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NY63