Klacht: Chauffeur belt niet aan: niet thuis

op 20 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vorige week maandag 10 juli heb ik een bestelling geplaatst. Vanwege enige vertraging zou deze op 15 juli geleverd worden door DHL.

Ik heb op 15 juli de hele dag zitten wachten op het pakket, zonder hem ontvangen te hebben. Toen heb ik DHL gebeld, en zij vertelden mij dat er iets mis gegaan was met het sorteren/inscannen.

Het sorteren was eindelijk gelukt op dinsdag 18 juli, waardoor de eerste bezorgpoging op woensdag 19 juli plaats kon vinden. Vandaag (19 juli) ben ik ook de hele dag thuis gebleven, omdat ik het pakket vandaag moest hebben.

Nu keek ik net op de track en trace site, en daar staat ineens dat ik niet thuis geweest zou zijn. Onzin, ik ben expres weer de hele dag thuisgebleven. De chauffeur heeft niet aangebeld en ook geen briefje in de brievenbus gedaan.

Daarna heb ik direct telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, en die zeiden dat het pakket gewoon morgen nog een keer (tussen 8 uur \’s ochtends en 18 uur \’s avonds) wordt aangeboden.

Ik vind zowel de houding van de chauffeur door het niet aanbellen en het adres voorbij rijden (ik heb de bestelauto gezien), als de houding van de klantenservice erg slecht.

Ik heb nu 2x met DHL gebeld hierover, de eerste mevrouw vertelde mij dat de verkoper het adres kon wijzigen en dat zij melding zou maken van dit voorval. De verkoper ontkende dat dit mogelijk zou zijn, waarna ik weer belde naar DHL. Deze mevrouw vertelde mij dat haar collega dit helemaal niet had mogen zeggen, en dat haar collega ook helemaal geen melding of klacht had neergezet.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als ik vandaag het pakket alsnog ontvang. Ik vind dat de chauffeur het niet kan maken door niet aan te bellen, terwijl ik al twee dagen op dit pakket aan het wachten ben.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 20 juli 2017 om 13:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Zojuist heb ik op uw andere klacht hier geplaatst op Klacht.nl u onderstaande reactie gegeven:

Bedankt voor het melden van uw klacht. Erg vervelend te vernemen dat er niet bij u is aangebeld terwijl u op uw pakket aan het wachten was. Ook erg jammer dat u vervolgens een slechte ervaring heeft gehad met onze telefonische klantenservice. Ik maak erg graag melding van uw klacht. Echter heb ik op basis van de door u opgegeven adresgegevens niks kunnen vinden. Kunt u mij het traceernummer (begint met 3S of een J) doorgeven?

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Heeft op 20 juli 2017 om 18:42 geantwoord

Beste Sanne,

Vandaag is het pakket alsnog afgeleverd en getekend door mij volgens de track en trace... Alleen was ik zelf niet thuis. Ik heb dus niet voor dit pakket getekend. Helaas ook geen briefje in de brievenbus gevonden. Ik ben alle buren af gegaan, en bij één van de buren stond mijn pakket gelukkig. Ook dit is niet netjes van de betreffende chauffeur.

Verder beloofde beide dames van de klantenservice mij dat ze deze situatie in het systeem zouden zetten. Het betreurt mij dus om te horen van u dat dit dus in beide gevallen niet gebeurd is.

Het track en trace nummer van de bestelling is 3SLDL0001437250.

Ik ben dus het vertrouwen in DHL volledig verloren en ik ga vanaf nu kijken naar webshops die geen gebruik maken van de 'diensten' van DHL.

Alle klachten die gemeld zijn door Ganon875