Klacht: Onterecht verwijderd

op 30 juni 2020 over Capabel Onderwijs in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Beste,

9 juni kreeg ik een mail met een uitnodiging voor een voortgangsexamen die plaats zou vinden op 17 juni. Een aantal dagen later krijg ik een brief thuis dat ik vanaf 10 juni niet meer stond ingeschreven op de opleiding. Ik heb 3 mailtjes verstuurd en ook gebeld maar kreeg helaas niemand aan de lijn en op mijn mailtjes wordt er ook niet gereageerd.

Op de brief die ik had ontvangen stond dat ik wegens verzuim van de opleiding ben verwijderd. Ik was er bij alle online lessen maar 9 van de 10 keer waren er problemen om bij zo een les te komen ( die zijn er vaker en hebben meer mensen last van, sommige zijn de hele quarantaine niet online geweest ). Ik ben dus onterecht van de opleiding verwijderd.

Ik ben vervolgens wel naar het examen van 17 juni geweest en die heb ik ook gewoon kunnen maken, ik heb zelfs nog mailtjes gehad wat betreft de hygiëneprotocollen.

Reactie van Capabel

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Capabel Onderwijs over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs

Heeft op 10 augustus 2020 om 11:55 geantwoord

Geachte mevrouw Raja,

Op 10 augustus 2020 heeft u onderstaande klachtafhandeling van de klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep ontvangen per e-mail. In deze brief die u per e-mail is toegezonden staat een opsomming van acties die ik in deze afhandeling heb weggelaten.

Op 30 juni 2020 heb ik uw klacht via klacht.nl ontvangen. Uw klacht betreft dat u onterecht van de opleiding gespecialiseerd pedagogisch medewerker zou zijn verwijderd wegens verzuim.

De klachtencommissie heeft uw klacht onderzocht en afgehandeld. De conclusie van dit onderzoek vindt u hieronder.

De klachtencommissie heeft de studentadministratie geraadpleegd. Tevens heeft zij gesproken met de vestigingsmanager van Den Haag en de docente.

U geeft aan dat u onterecht bent verwijderd wegens verzuim, maar conform artikel 22 van de algemene voorwaarden en het verzuimprotocol van Capabel Onderwijs Groep zijn alle stappen doorlopen en is de verwijdering van de opleiding terecht. Hieronder wordt een opsomming gegeven van alle contacten die zijn ondernomen door de vestigingsmanager en door de docent, maar die niet geleid hebben of heel laat tot daadwerkelijk enig contact met u.

Bovenstaande e-mails zijn zowel naar uw mijn.capabel e-mail als naar uw privémail gestuurd. Zie hiervoor de brief die u ontvangen heeft via de e-mail van de klachtencommissie.

U zegt in uw klacht dat u wel aanwezig was tijdens de online lessen maar door technische problemen dit niet geregistreerd werd. Wij hebben gesproken met de docente van de online lessen en zij zegt dat er heel soms wel iets mis gaat met de verbinding, maar dat studenten dan altijd snel weer in de les terug zijn. Of er wordt geappt of een chatbericht gestuurd naar de docent. De docente vertelt dat als studenten echt aanwezig willen zijn, zij op aanwezig worden gezet. Ook is de docente na de plenaire les altijd nog lang telefonisch bereikbaar en zij geeft dit ook steeds aan. Veel studenten hebben hier gebruik van gemaakt. U had alle gelegenheid om contact met haar te zoeken. De docente merkt tevens op dat u niet reageerde in de lessen en ook niet via de chatlog. Verder is de docente ook actief bezig geweest om contact met u te krijgen over het plannen van een SLB gesprek. Dit is haar niet gelukt.

Onderzoek van en enquêtes door Capabel Onderwijs Groep onder studenten en docenten geven echter aan dat de lessen praktisch probleemloos zijn verlopen en de tevredenheid erover hoog is. Ook heb ik kunnen zien dat de aanwezigheid van de studenten van de groep waarin u zat prima was. Tevens heeft u sinds 4 mei 2020 niet meer ingelogd op de leeromgeving.

De klachtencommissie acht gezien bovenstaande uw klacht als ongegrond en vindt dat u terecht bent verwijderd van de opleiding

Wij verwachten hiermee uw klacht afgehandeld te hebben.

Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep

Alle klachten die gemeld zijn door Sarahraja