Klacht: CANAL DIGITAAL BEREKEND 1STE MAAND GRATIS

Nicole34 op 22 mei 2024 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Complete set incl. smartcard aangeschaft op de rommelmarkt. Met een overnameformulier de smartcard op naam gezet ( nieuwe klant)
Op de site van canal digtaal staat dat de 1ste maand gratis is. Wanneer ik het pakket op vakantie flex 3 aanschaf wordt het gehele bedrag afgeschreven en krijg ik niet de eerste maand gratis.
ALs ik vervolgens via de chat vraag waarom ik geen eerste maand gratis krijg, wordt er geschreven dat het met een complete set is en dat ik geen overschrijvingskosten hoefde te betalen. Ook staat op de website dat er geen overname kosten worden berekenend, terwijl de mw via de chat schrijft dat ik geen 30,00 hoefde te betalen dus om het even is. Op de site staat letterlijk met of zonder appratuur en ook geen kosten aan een overnameformulier.
Dus niet van toepassing. Als ik dan verzoek om mij het geld van 26,50 over te maken wordt er geschreven alleen voor nieuwe klanten, maar dat ben ik. dan wordt er geschreven de kaart al eerder is geregistreerd, wij kunnen niets voor u betekenen. Ik voel mij erg belazerd door deze foutieve informatie.

De eerste maand gratis kijken van het op vakantie flex 3 pakket ter waarde van 26,50 terug gestort
hebben. zoals ze vermelden op hun site

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Nicole34

3 weken geleden - Onjuiste informatie via de chat gekregen, terwijl op website anders vermeld staat. Ben nieuwe klant, maar zeer ontevreden over de afhandeling.

Bericht van Canaldigitaal

3 weken geleden - Beste N. Bergmeester, U geeft aan graag 1 maand Flex teruggestort te willen krijgen, omdat op onze website vermeld staat dat klanten 1 maand gratis krijgen. De aanbieding 1 maand gratis is alleen van toepassing op nieuwe klanten, die of apparatuur dienen aan te schaffen en registratiekosten van € 30,- dienen te betalen. Bij een overname is de maand gratis niet van toepassing omdat er geen registratiekosten in rekening worden gebracht. Op het formulier heeft u dan ook aangevinkt het Flex 3 pakket te willen hebben van € 79,50 en heeft u het formulier ondertekend. Hiermee bent u akkoord gegaan met het volledige bedrag van € 79,50. Het is dan voor ons ook niet mogelijk u hierin een coulance te geven. Het spijt me u niet anders te kunnen berichten. Met vriendelijke groet, Joyce, webcareteam Canal Digitaal.

Reactie van de melder van de klacht Nicole34

3 weken geleden - Ongelofelijk. Ik heb voor dat ik het overnameformulier invulde telefonisch contact gehad. Een smartcard gaat alleen via een overnameformulier. Ik ben nieuwe klant bij jullie. Staat zelfs onderaan het formulier. Over registratie kosten staat niets vermeld. Wel dat aan overnamekosten geen kosten zijn verboden. Ik moest het formulier invullen, ik heb dit zonder pakket ingevuld en opgestuurd. Omdat ik het pakket niet heb aangevinkt en via jullie site wilde invullen werd het niet geaccepteerd omdat het pakket niet aangetikt. Ik moest dus wel flex 3 aankruisen en akkoord gaan met 79,50 een andere optie was er niet. Wel adverteren jullie eerste maand gratis. Dit is onacceptabel nogmaals. Ik heb wel recht op die 26,50.

Bericht van Canaldigitaal

1 week geleden - Beste N. Bergmeester, Bedankt voor uw geduld. U geeft aan een nieuwe klant bij ons te zijn. Dit is alleen niet geheel correct. Zoals u zelf aangeeft, heeft u niet direct een abonnement met hardware bij ons aangeschaft. U heeft tweedehands apparatuur gekocht, die al door de originele eigenaar is gebruikt en dus ook was al was geregistreerd. Dit is zeker mogelijk, en u kan dan het smartcardovernameformulier gebruiken om de kaart op uw naam laten zetten met een abonnement naar keuze. Maar dit is dus niet hetzelfde als een volledig nieuwe registratie bij ons aangaan en u komt dus niet in aanmerking voor dezelfde aanbiedingen. Vandaar ook, dat deze aanbiedingen niet op ons overnameformulier staan vermeld. Vriendelijke groeten, Mark Serviceteam Canal Digitaal

Alle klachten die gemeld zijn door Nicole34