Klacht: European Health Insurance Card

op 16 mei 2018 over CAK in de categorie Overheid

Voorschot betalen en later declareren bij CAK.

Het is niet vanzelfsprekend dat de kosten via huisarts en apotheek worden afgehandeld via mijn European Health Insurance Card.

Men dient aangesloten te zijn bij CAK.

80% van de mijn bezochte apothekers, huisartsen en tandartsen wilt een contante betaling wat later door mij gedeclareerd kan worden.

Vanwege mijn hartaandoening zijn de medicaties die ik nodig heb kostbaar en kan ik niet altijd overgaan tot een contante betaling, in dit geval Nederland.

Mijn tevredenheid zal zijn als ik als hartpatiënt mijn benodigde medicatie kan verkrijgen, waarbij geen sprake is van contante betaling en het ondervinden dat niet elke huisarts, apotheek, tandarts is aangesloten bij CAK met betrekking tot European Health Insurance Card.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Hyperstrofise obstrectieve cardiomyopathie

6 dagen geleden - European Health Insurance Card. Name Klaver Given names J Date of birth Personal indentification number 11101960 01685153 indentification number of the instiutaion 9990 - CAK indentification number of the card expiry date 00000070000168515305 31122018

Reactie van de melder van de klacht Hyperstrofise obstrectieve cardiomyopathie

6 dagen geleden - Gaarne een lijst van apothekers, huisartsen en tandartsen cq Ziekenhuizen waarbij ik a.d.h.v. mijn European Health Insurance Card aan de mijn gewenste medicatie geen voorschot behoef te betalen.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Hyperstrofise obstrectieve cardiomyopathie