Klacht: CAK-ELLENDE

op 26 september 2011 over CAK in de categorie klachtmelden

CAK-ELLENDE

Ik kreeg september vorig jaar (2010) een naheffing van het CAK van ong € 835…over 2009 voor de thuiszorg. En wel n.a.v. de belastingopgaven van 2008.

Ik kreeg de sommering dat ik € 183,87 per 4 weken thuiszorg aan het CAK moest gaan betalen.

Dat is voor 2 uur per week: € 22,98 per uur.

Daar komt nog bij de € 2.25 per uur die ik al getaald heb. dat is samen € 25,23.

Ook komt daar nog bij een bijdrage vanwege chronisch zieken en gehandicapten.

Daarbovenop is het CAK betaald door de WCG, waardoor er nog eens zóveel bovenop is gekomen,

Bij elkaar wordt het dan 3 a 4 keer zoveel als de hulp in handen krijgt. Dat ik daar 3 a 4 hulpen voor had kunnen hebben in plaats van één. Zie je het voor je: 4 vrouwen die bij mij 2 uur per week komen werken…. Wat zullen we lol hebben…

Na enig heen- en weergeschrijf en gebel is komen vast te staan dat ik gedwongen ben om over 2009 ruim € 832,74 naheffing moet betalen.
Daar betaal ik niet aan mee.

.Ik heb toen DUS

onmiddellijk

de thuiszorg

stopgezet.

Ondanks dat ik een indicatie van 3 uur hulp per week heb.

Ik heb het met de ombudsman opgenomen en die heeft na onderzoek gezegd dat ik het moet betalen.

Maar dat het onrechtvaardig is en dat dit via de regering uitgezocht moet worden!

Er komt ook een naheffing over 2010. En mogelijk ook nog over 2008.

Ik heb dus mijn thuishulp onmiddellijk opgezegd, alhoewel ik een zware longpatiënte ben. En bovendien erg te lijden heb van infrageluid, vooral van de verwarmingsinstallatie in dit woonblok.
Dat kost mij handenvol geld aan homeopathische en orthomoleculaire middelen,
want de reguliere geneeskunde weet hier geen raad mee.

In elk geval wil ik niet bijdragen aan zo’n massa geld naar een instantie,
terwijl de hulp maar zo weinig krijgt.
De regering zou eens reacties moeten vragen van
– mensen die veel moeten betalen en
– help(st)ers die maar een schijntje krijgen.
Daar klopt toch niets van?
En waar gaat dat geld eigenlijk naar toe?

September 2011.

Ik heb naar de regering geschreven. Dat gaat via postbus 51.

Er is veel te doen over GeertWilders dat die zo “oonfatsoelijk” is in de Tweede Kamer. Maar de regering is hierin zeer onfatsoenlijk.

Een ander bewijs is dit. Ik kreeg vanochtend een mailtje van het ministerie:

Wanneer u thuiszorg krijgt die uit de AWBZ wordt vergoed, moet u een inkomensafhankelijke eigen bijdrage betalen. In deze link naar de site van het CAK vindt u uitgebreide informatie over deze bijdrage: http://www.cak-bz.nl/smartsite.dws?id=58696.

Ik ga ervan uit dat ik u zo voldoende heb geïnformeerd, maar mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,

Willy Storm

Publieksvoorlichting VWS

070 – 3406049

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Postbus 20350

2500 EJ Den Haag

www.rijksoverheid.nl

Ik ben hier woedend over!

Dat is pas onfatsoenlijk: de minster of wie dan ook en vooral die mijnheer Storms heeft totaal niet gelezen wat ik geschreven heb. Ze behandelen mij als een dom omwetend kind Ik weet er helaas meer van dan de regering! Het is godgeklaagd dat we aan deze abnormale lieden blootgesteld zjn.!

Ik ga niet meer betalen voor de dure leren zwiepstoelen van commissarissen, directeuren en managers in de piramides van het CAK en het CIZ (het bureau dat de indicaties geeft voor hoeveel recht op hulp jij hebt) En deszelvers piramides van personeel dat alleen dient om het bureel in stand te houden.

Onderaan bungelen een paar waarschijnlijk slecht betaalde medewerk(st)ers die de thuiszorgende betalen en de zorgbehoevenden oplichten.

Een regering die het CAK narekent en de mensen niet uitkleedt met geld wat de thhiszorg zelf niet in handen krijgt.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 06 juli 2012 om 15:20 geantwoord

Deze klacht is langere tijd geleden op Klacht.nl geplaatst. Wij gaan ervan uit dat wij het probleem intussen hebben opgelost en sluiten daarom de klacht. Natuurlijk kan de indiener van de klacht ons een privé-e-mailbericht sturen als het probleem toch niet is opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Ina Mijling